قویترین موتور ماشین داخلی روی کدام خودرو سوار است؟

برای سفرهای داخل شهری یا مسافرت جاده ای طولانی اهمیت زیادی دارد و قویترین موتور ماشین داخلی باید جان داشته باشد که ایمنی شما را به خطر نیندازد و در عین حال، یک رانندگی لذتبخش برای‌تان به ارمغان بیاورد.

به گزارش پرشین خودرو، پای رانندگی که وسط بیاید، دو چیز اهمیت فوق العاده‌ای پیدا می‌کند: یکی قدرت و سرعت موتور است و دیگری، ایمنی آن. قوی ترین موتور ماشین در ایران را که انتخاب کنید، نه تنها می‌توانید از رانندگی روان و بی دردسر لذت ببرید بلکه کنترل و قدرت مانور بیشتری روی موتور خواهید داشت. همین امر تا حد زیادی تضمین کننده آسایش و امنیت شماست.

برای سفرهای داخل شهری یا مسافرت جاده ای طولانی اهمیت زیادی دارد و قویترین موتور ماشین داخلی باید جان داشته باشد که ایمنی شما را به خطر نیندازد و در عین حال، یک رانندگی لذتبخش برای‌تان به ارمغان بیاورد.

لابد می‌پرسید که قویترین موتور خودروهای ایرانی کدامند و در چه مدل خودروهایی استفاده شده اند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بدانید.

انواع موتورهای رایج در بین ماشین‌های ایرانی

انتخاب موتور مناسب، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید خودرو محسوب می‌شود. شناخت ویژگی‌ها و تفاوت‌های موتورهای مختلف، به شما در انتخابی آگاهانه‌تر کمک خواهد کرد. در ادامه به مشخصات قدرتمندترین موتور داخلی خواهیم پرداخت که در خودروهای نسل جدید به کار گرفته می‌شوند.

  1. موتور XU۷: این موتور ۱.۸ لیتری، از سال ۱۳۶۶ در ایران به کار رفته و در خودروهایی مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند استفاده شده است.
  2. موتور K۴M: موتور ۱.۶ لیتری K۴M، محصول شرکت رنو فرانسه است و در سال ۱۳۸۲ با ورود تندر ۹۰ به ایران، برای اولین بار در این خودرو استفاده شد.
  3. موتور EF۷: موتور EF۷، محصول شرکت ایران خودرو است و در سال ۱۳۸۹ به عنوان جایگزینی برای موتور XU۷ معرفی شد. این موتور ۱.۷ لیتری، با ارتقا و بهینه‌سازی موتور XU۷ طراحی شده و از نظر مصرف سوخت، آلایندگی و راندمان، عملکردی بهتر از XU۷ دارد.
  4. موتور TU۵: موتور TU۵، محصول شرکت پژو فرانسه است و در سال ۱۳۸۲ با ورود پژو ۲۰۶ به ایران، برای اولین بار در این خودرو استفاده شد.
  5. موتورهای توربوشارژر: این موتورها با فشرده سازی هوای ورودی به موتور، قدرت و گشتاور بیشتری برای قویترین موتور ماشین داخلی تولید می‎‌کنند. این موضوع رانندگی را لذت‌بخش‌تر و سبقت‌گیری را آسان‌تر می‌کند. به علاوه موتورهای توربوشارژر با راندمان احتراق بالاتر، مصرف سوخت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. در نسل جدید خودروهایی از جمله دنا پلاس، از موتور توربوشارژ استفاده شده است.

قوی ترین موتور ماشین در ایران روی کدام خودرو سوار است؟

حالا که نگاهی به قویترین موتور خودروهای ایرانی انداختیم، حدودی دستتان آمده که وقتی به بررسی یک ماشین می‌پردازید باید به چه فاکتورهایی دقت داشته باشید. در ادامه به مقایسه قدرت موتور ماشین های ایرانی خواهیم پرداخت تا هنگام تصمیم گیری برای خرید یا اجاره ماشین، بتوانید ارزیابی بهتر و دقیق‌تری از قدرت نهایی ماشین داشته باشید.

دنا پلاس با بهترین موتور، قویترین ماشین های موجود در ایران

قویترین موتور ماشین داخلی روی کدام خودرو سوار است؟

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۶۴۵ سی سی

تنفس موتور: توربوشارژ

حداکثر قدرت: ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر تورک: ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر در ساعت

دنا پلاس، فیس‌لیفتی جذاب از دنا، سدان محبوب ایران‌خودرو، در سال ۱۳۹۵ رونمایی شد و با ظاهری مدرن‌تر و امکانات رفاهی بیشتر، به سرعت جای خود را در بازار باز کرد. این خودرو که بر پایه پلتفرم سمند شکل گرفته، در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود و در هر دو نسخه، از پیشرانه ۱.۷ لیتری EF۷ بهرمند می‌برد.

قلب تپنده دنا پلاس، پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه است. قدرت ۱۵۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر، توسط گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در کنار این‌ها، دنا پلاس از امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی نیز برخوردار است. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی، سیستم مولتی‌مدیا، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو و جانبی، سیستم ترمز ABS و EBD از جمله این امکانات هستند. اگر به دنبال یک سدان خانوادگی هستید که در میان بهترین ماشین های ایرانی از لحاظ موتوری بدرخشد، دنا پلاس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

تارا دنده اتومات، در دومین جایگاه بهترین ماشین ایرانی از نظر موتوری

قویترین موتور ماشین داخلی روی کدام خودرو سوار است؟

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۵۸۷ سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

حداکثر قدرت: ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰  دور در دقیقه

حداکثر گشتاور:  ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

تارا، محصول جدید ایران خودرو، خودرویی با ظاهری مدرن و جوان‌پسند است که در سگمنت سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو که بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ توسعه یافته، از نظر فنی شباهت‌های زیادی به این خودرو فرانسوی دارد.

قوای محرکه تارا توسط یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با کد TU۵ تامین می‌شود. این موتور که از نسل جدید موتورهای ملی ایران خودرو و دارای یکی از قوی ترین موتورهای ماشین در ایران محسوب می‌شود، به طور میانگین قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این میزان قدرت و گشتاور برای یک سدان خانوادگی با وزن حدود ۱.۲ تن کافی به نظر می‌رسد و می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت حدود ۱۰.۵ ثانیه را برای تارا فراهم کند. در نتیجه اگر به دنبال ماشین خانوادگی هستید که در سفرهای طولانی یار خوبی برایتان باشد، می‌توانید روی تارا و قویترین موتور ماشین داخلی به کار رفته در آن حساب کنید.

مصرف سوخت تارا در سیکل ترکیبی حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به راندمان موتور و وزن خودرو، رقمی قابل قبول محسوب می‌شود.

ال ۹۰، بهترین ماشین ایرانی از لحاظ موتوری

قویترین موتور ماشین داخلی روی کدام خودرو سوار است؟

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۶۰۰ سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

حداکثر قدرت: ۱۰۵ اسب بخار

حداکثر گشتاور:  ۱۴۰ نیوتن متر

جعبه دنده: ۴ سرعته اتوماتیک

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

دنبال قویترین موتور خودروهای ایرانی با کمترین استهلاک می‌گردید؟ ال ۹۰ بهترین گزینه برای شماست! موتور ال۹۰ با وجود موتور K۴M  با حجم ۱.۶ لیتر، قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار تولید می‌کند که برای یک خودروی اقتصادی قابل قبول است. این قدرت به همراه گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر، رانندگی چابک و پرشتابی را برای ال۹۰ به ارمغان می‌آورد.

ال۹۰ در دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. گیربکس دستی هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌شود. گیربکس اتوماتیک نیز برای رانندگی در ترافیک شهری با قوی ترین موتور ماشین در ایران کاملاً مناسب است.

مصرف سوخت ال۹۰ یکی از نقاط قوت این خودرو است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک خودروی بنزینی با این رنج قیمت، بسیار اقتصادی است. مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک پایین موتور ال۹۰، از دیگر مزایای این خودرو هستند.

اجاره قدرتمندترین غول‌های فولادی با سپریس

تا اینجای مقاله را خوانده‌اید و به فکر افتاده اید: «ماشین من که در دسته قوی ترین موتور ماشین در ایران قرار نمی‌گیرد» یا «از بین قویترین موتور خودروهای ایرانی، کدام یک را برای خرید انتخاب کنم؟». پاسخ این سؤال را تنها با یک تست درایو حسابی باید پیدا کنید. اما دلال محل یا گالری دار چنین اجازه‌ای به شما نمی‌دهند، پس باید چه کرد؟

چاره کار، اجاره خودرو از مؤسسه اجاره ماشین سپریس است. کافیست نگاهی به لیست اجاره ماشین ایرانی بیندازید تا متوجه تنوع فراوان خودروهایی با قویترین موتور ماشین داخلی در سایت شوید. به علاوه سپریس با ارائه امکان رنت خودرو به صورت آنلاین و بدون کاغذبازی‌های غیرضروری و خسته کننده، نسبت به رقبا انتخاب خیلی بهتری به شما ارائه می‌دهد.

اگر قصد دارید برای مسافرت، یکی از خودروهایی معرفی شده با قویترین موتور ماشین داخلی را در اختیار داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم  هرچه زودتر نسبت به رزرو اجاره ماشین در تهران و سایر شهرهای ایران اقدام بفرمایید. ظرفیت خودروهای سپریس با قوی ترین موتور ماشین در ایران و به خصوص اجاره دنا، چنان با سرعت پر می‎‌شود که از دست دادن حتی یک لحظه هم جایز نیست!

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سه خودرو با قوی ترین موتور ماشین در ایران پرداختیم. در صورتی که می‌خواهید با خرید خودرو داخلی هم از اقتصاد ایران حمایت کنید و هم انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید که نمایندگی و قطعاتش نیز به راحتی پیدا شوند، ماشین‌های ایرانی با قویترین موتور ماشین داخلی برای شما مناسب خواهند بود.

می‌خواهید هریک از ماشین‌هایی که در لیست قویترین موتور خودروهای ایرانی نام بردیم را امتحان کنید و ببینید کدامش بیشتر از سایرین به مذاقتان خوش می‌آید؟ همراه با مؤسسه اجاره خودرو سپریس به راحتی می‌توانید این کار را انجام بدهید. همین حالا به سایت سپریس سر بزنید، به عنوان مهمان ثبت نام کنید و لیست ماشین‌های ایرانی را ببینید. قطعاً در بین گزینه‌های موجود، یکی خواهد بود که به شما چشمک بزند تا برای تعطیلات بعدی، سراغ رنت بهترین ماشین ایرانی از لحاظ موتوری بروید و از یک رانندگی درجه یک لذت ببرید!

کد خبر 144878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha