کد خبر 101338
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
ساخت نسخه‌ای هیبریدی از F-۳۵ و F-۲۲

پرشین خودرو: کمپانی لاکهید مارتین در حال ترغیب کردن پنتاگون به سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت یک جت جنگنده هیبریدی با بدنه اف-۲۲ رپتور و مغز اف-۳۵ لایتنینگ ۲ است که می تواند تا چند دهه آینده تهدیدهای روسیه و چین را در زمینه جنگنده های پیشرفته مهار نماید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزیاتو،  طراحی و ساخت جت جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-35 Lightning II Joint Strike Fighter) بسیار بیشتر از هر سلاح دیگری در طول تاریخ هزینه برداشته است اما یک ایده جدید از کمپانی لاکهید مارتین (سازنده اف-۳۵) می تواند می تواند مرگبارترین جت جنگنده حال حاضر جهان یعنی اف-۲۲ (F-22) را به قدرتی بالاتر از اف-۳۵ برساند.

 

جت

 

توسعه و ساخت جت جنگنده اف-۲۲ در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، دورانی که کامپیوترها حجم بیشتری داشته و فضای بسیار بیشتری اشغال می کردند. اما حتی این مسئله نیز باعث نشد که مهندسان لاکهید مارتین از ساخت یک جت جنگنده دو موتوره با طول ۶۲ فوت (۱۸٫۹متر) و عرض ۴۵ فوت (۱۳٫۷ متر) با توان رادارگریزی منصرف شوند.

اف-۲۲ حتی باعث شد که دسته بندی جدیدی در میان جنگنده ها شکل بگیرد.به جای برتری هوایی، مانند اف-۱۵، اف-۲۲ ها سلطان تسلط هوایی لقب گرفتند که می توانست با قدرت مانور خود قدرتمندترین جت های جنگنده را شکست داده و حتی قبل از این که دیده شود، با سرعت بالایی که داشت از مهلکه بگریزد.

از طرف دیگر اف-۳۵ از قدرت پنهانکاری خود به شکل مشابهی سود می برد اما با داشتن یک قالب کوچکتر، تعداد سلاح های کمتر و یک موتور، این جت جنگنده اصولاً برای ماموریت های با مسافت کوتاه با تمرکز بر روی شکار و نابود کردن سیستم های دفاعی دشمن و نه نبرد هوایی ساخته شده است.

اف-۳۵ این کار را بسیار بهتر از اف-۲۲ انجام می دهد زیرا از تکنولوژی مدرن تری برخوردار بوده و در همه جای آن از سیستم های کامپیوتری پیشرفته و سنسورهای قوی استفاده شده است.

اما این روزها خبر می رسد که کمپانی لاکهید مارتین در حال ترغیب کردن پنتاگون به سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت یک جت جنگنده هیبریدی با بدنه اف-۲۲ رپتور و مغز اف-۳۵ لایتنینگ ۲ است که می تواند تا چند دهه آینده تهدیدهای روسیه و چین را در زمینه جنگنده های پیشرفته مهار نماید. این نسخه هیبریدی به سیستم های ارتباطی و پروازی (avionics) مدرن اف-۳۵ و با ایجاد تغییراتی در بدنه اف-۲۲ رپتور تولید خواهد شد.
 

جت

اف-۳۵ و اف-۲۲ در کنار هم

این تنها یکی از چندین گزینه ای است که توسط کمپانی لاکهید مارتین به منظور روزآمدسازی جت های جنگنده خود برای مقابله با تهدیدهای آینده چین و روسیه به نیروهای هوایی ایالات متحده و هم پیمانانش پیشنهاد شده است. دیوید دپتولا، از افسران بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده که اکنون از مدیران موسسه مطالعات هواقضای میچل است در این باره چنین می گوید:” شما می خواهید یک هواپیمای هیبریدی بسازید. این هواپیما یک اف-۲۲ نیست. یک اف-۳۵ نیست. در واقع ترکیبی از این دوتا به شمار می آید. این کار می تواند بسیار بسیار سریع تر از معرفی یک طراحی جدید انجام شود”.

کد خبر 101338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha