خریدار توسان از عظیم خودرو، نه خودرو گرفت و نه سود!

پرشین خودرو: امروز با خریداری از عظیم خودرو صحبت کردیم که بر اساس اسناد و مدارک، 9 ماه پس از ثبت نام توسان، در نهایت توانست فقط اصل پول واریزی را از این شرکت دریافت کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طبق وعده ای که داده بودیم، امروز هم قسمت جدیدی از سلسله گزارش های عظیم خودرو در خصوص پیش فروش های بی سرانجام خودرو را برای شما کاربران منتشر می کنیم.

گزارشی که در ادامه پیش روی شما قرار می گیرد، روایت یک خرید پر از امید از شرکت عظیم خودرو است که پس از طی شدن 9 ماه و رفت و آمد های مکرر آقای خسروی به دفاتر این شرکت، در نهایت عظیم خودرو اصل پول دریافت شده در زمان ثبت نام را بدون سود مشارکت 24 درصدی و جریمه تاخیر 29 درصدی وعده داده شده در قرارداد، به خریدار پرداخت می کند.

در این میان نکته جالب این است که خریداران پس از دریافت پول و مصیبت هایی که تحمل کرده اند نه تنها ناراحت نیستند به این دلیل که از زیر فشار های روانی (تماس با مشتری از جانب کارمندان و گفتن این خبر که شرکت در حال ورشکست شدن است یکی از این دست فشار ها است) این شرکت خلاص می شوند، احساس رضایت یا به نوعی پیروزی نیز دارند! هر چند این رضایت قلبی نیست و آه و ناله های این خریداران شنیدن دارد.

حال بشنوید روایت خرید یا بهتر است بگوییم مصیبت نامه یک خرید از عظیم خودرو

در روز 14 شهریور ماه سال 96 آقای خسروی با مراجعه به شعبه عظیم خودرو در خیابان فرجام و خرید 6 ماهه یک دستگاه توسان با شرایط مشخص شده در قرارداد، اقدام به واریز 120 میلیون تومان به حساب این شرکت می کند.

در این قرارداد قیمت توسان 170 میلیون تومان ثبت می شود که طبق قرارداد بایستی به صورت قطعی در 6 ماه بعد با دریافت مابقی مبلغ به آقای خسروی تحویل داده شود.

سود وعده داده شده در این قرار داد پیش فروش مبلغ وسوسه برانگیز 24 درصد برای مشارکت و 29 درصد نیز برای جریمه تاخیر احتمالی(!) در نظر گرفته می شود تا در صورت بروز تاخیر و برای جبران ضرر و زیان خریدار به وی پرداخت شود.

تا به اینجا همه چیز بسیار عالی و جذاب است، خصوصا درصد محاسبه سود و به طور کلی حس یک خرید خوب را به خریدار القا می کند.

البته تجربه خریداران خودرو از عظیم خودرو نشان داده است که این حس چندان دوام ندارد، آن چنان که می بینیم برای آقای خسروی مشکلات از بهمن ماه و نزدیک شدن به زمان تحویل خودرو آغاز می شود.

 



در بهمن ماه و هنگام مراجعه به شرکت، آقای خسروی متوجه وجود مشکلاتی در تحویل خودرو می شود، مشکلاتی که کارمندان شرکت به دولت و ارز مربوط می دانند نه سوء مدیریت در شرکت عظیم خودرو و از اینجا رفت و آمد ها و اعتراضات آقای خسروی آغاز می شود.

ریزش 10 درصد از سود 24 درصدی وعده داده شده وکسر روزهای تعطیل برای محاسبه سود!

آقای خسروی که وعده 15 اسفند را از شرکت برای تحویل خودرو شنیده است در این تاریخ به شرکت مراجعه می کند که متوجه می شود شرکت مزبور برای انبار گردانی تا 15 فروردین تعطیل است و اینجا رویای داشتن خودرو در تعطیلات عید نوروز به باد می رود.

با گذشت یک ماه و مراجعه دوباره به شرکت عظیم خودرو برای تحویل خودرو، آقای خسروی با پاسخی شوکه کننده مواجه می شود. برای دریافت خودرو باید مبلغی بسیار بیشتر از رقم قرارداد پرداخت کند.

در نهایت آقای خسروی با پشیمان شدن از خرید خود و درخواست فسخ قرارداد به شرکت می رود و قرارداد دریافت اصل پول در 30 روز کاری با 14 درصد سود را امضا می کند که با کسر تعطیلات در این مدت وعده پرداخت 12 میلیون سود را با اصل به وی می دهند. داستان اما به اینجا ختم نمی شود. بد قولی ها در پرداخت اصل پول به کرات تکرار می شود.

آقای خسروی که از اینجا به بعد با تعدادی کارمند جدید در شرکت مواجه شده است و شرکت هم از خیابانی در شمال تهران به خارج از شهر و جاده مخصوص منتقل شده است پیشنهادی از جانب کارمند جدید دریافت می کند.

پیشنهاد بسیار ساده است؛ شرکت با شرایطی که ایجاد شده حال و روز خوبی ندارد و بهتر است از خیر سود و جریمه تاخیر و خودرو بگذرید و اصل پول خود را دریافت کنید.

آقای خسروی در اینجا برای خلاصی از این شرایط تن به این پیشنهاد جدید می دهد و رضایت می دهد که اصل پول را دریافت کند که البته آن هم با بدقولی های بسیار و بدون پرداخت یک ریال سود و پس از 9 ماه از زمان ثبت نام به ایشان بازگردانده می شود.

یعنی 120 میلیون تومان شهریور 96 را در خرداد سال 97 دریافت می کند بدون سود مشارکت 24 درصدی و جریمه تاخیر 29 درصدی وعده داده شده.

آری؛ شاید برای شما خواندن این روایت عجیب باشد اما این داستان شرح حال بسیاری از مردمی است که به امید دریافت سود و خرید خودرو اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کرده اند و امروز زندگی بسیاری از آنها در راه دادگاه و شرکت خلاصه می شود.

به راستی چه چیز موجب می شود که با وجود هشدار های فراوان درباره وعده سود های عجیب باز هم ما فریب این گونه شرکت ها را می خوریم؟

آقای خسروی پاسخ ما را چنین داد: حضور فروشندگان چرب زبان که به راحتی اعتماد شما را جلب می کنند و با نشان دادن تصاویری از موسس شرکت در کنار مقامات دولتی و یا در روزنامه معتبر و رسمی کشور خیال شما را از بابت اعتبار شرکت راحت می کند یا وعده 3 روز مسافرت رایگان به شمال کشور و اقامت رایگان در هتل بابت شرکت در جشن مشتریان از جمله مواردی است که آقای خسروی را به خرید از این شرکت ترغیب کرد...

کد خبر 103303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید شامی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    بنده نیز از فریب خوردگان عظیم خودرو هستم که در بهمن ۹۶ مبلغ صدوچهل ملیون واریزمردم و قرار بود شش ماهه سراتو وارداتی تحویل بگیرم . حتی یک روزم مونده به بازه زمانی شش ماهه با پاسخ "موعد قرار داد شما نرسیده مطمین باشید در سر موعد خودروتان را تحویل خواهید گرفت" مواجه میشدم پس از رسیدن موعد تحویل کلاگفته هایشان عوض شد اینکه مشکل از طرفه دولته به شرکت ربطی نداره ،بانک مرکزی اجازه واریز سود نمیده ، انصرافم بدین ۶۰ روز بعد اصل پول واریز میشه یا احبار به خرید خودرو گمنام چینی با مبلغ سی ملیون بالاتر از قیمت بازار میکردند بالاخره چون نمیتونیتم هر سری مرخصی بگیرم و از شهرستان بیام تهران راضی شدم انصراف بدم مبلغ ۱۴۰ملیون که در بهمن ۹۶ نرخ دلار۳۸۰۰تومن بود واریز کرده بودم رو در مهر ۹۷گرفتم که دلار شده بود۱۹۰۰۰تومن امیدوارم سزای این ..... رو هرچه سریعترببینن
  • رضا معصومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    0 0
    دقیقا برای منم این اتفاق افتاده. از دوستان خواهش دارم از عظیم خودرو خرید نکنند.