نگاهی به اخبار حمل ونقل روزنامه های امروز ۲۷ آبان

پرشین خودرو: روزنامه های امروز با سرخط کردن صحبت های معاون وزیر راه و شهرسازی همگان را از اتصال ارومیه به شبکه ریلی با خبر کردند.

به گزارش پرشین خودرو، روزنامه های امروز با طی روند روز گذشته به بررسی بازار مسکن پرداختند و با بیان حرف های کارشناسانه حال و روز این روزهای ساختمان سازی را حتی با قراردادن پلان معماری در صفحه اول خود، ترسیم کردند دیگر روزنامه ها نیز از طرفی با سرخط کردن صحبت های معاون وزیر راه و شهرسازی همگان را از اتصال ارومیه به شبکه ریلی با خبر کردند و از طرفی دیگر با مصاحبه با کارشاناسان این حوزه، معاونان و مشاوران سابق وزارت راه و شهرسازی مسیر راه آینده وزیر جدید را تبیین کردند.
در گزارش زیر نگاهی اجمالی کرده‌ایم به اخبار حوزه حمل‌ونقل و مسکن شهرسازی در روزنامه‌‌های امروز (یک شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷)

 در ذیل برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را بخوانید:

عصر اقتصاد

داود کشاورزیان نیازهای اصلی ایران در حوزه راه و شهرسازی را تشریح کرد

الزام دولت در تکمیل آزادراه‌های نیمه‌تمام

داوود کشاورزیان کارشناس حوزه راه و شهرسازی به تشریح اولویت‌ها و نیازهای اصلی ایران در حوزه راه و شهرسازی پرداخت.رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی است، گفت: این پروژه‌های عمرانی باید با اولویت آزادراه‌های نیمه‌تمام باشد اجرا شود، زیرا اساساً یکی از ملاک‌های آبادانی هر کشوری به پروژه‌های عمرانی آن بازمی‌گردد که البته منظور نظر طرح‌ها و پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسیده در غیر این صورت کلنگ زنی و عدم اتمام پروژه‌ها و درگیر شدن آن دولت‌ها در دوره‌های متعدد زمانی، شاخص مناسبی برای توسعه و آبادانی و عمران به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اعتبارات محدود دولتی در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های موجود نیز کافی نیست.: به همین خاطر است که باید وزارت راه و شهرسازی تلاش کند تا تمامی پروژه‌هایی که شروع کرده است را به اتمام رساند و از کلنگ زنی پروژه‌های جدید پرهیز کند. زیرا اعتبارات محدود دولتی در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های موجود نیز کافی نیست.کشاورزیان با تأکید بر اینکه اولویت اتمام پروژه‌ها با آزادراه‌های نیمه‌تمام است، تصریح کرد: شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور نیازمند توسعه آزادراه‌ها است و باید این شبکه به سه برابر میزان فعلی آن تغییر یابد.

مردم سالاری

آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از راه آهن ارومیه

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن ارومیه با حضور رییس جمهوری در روز دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه خبر داد و گفت: تا پایان سال سه پروژه ریلی دیگر از جمله راه آهن رشت، راه‌آهن تبریز از مسیر جدید و راه آهن خواف- هرات به افتتاح می‌رسند.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه راه آهن ارومیه روز دوشنبه هفته جاری- بیست و هشتم آبان ماه - به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: شمارش معکوس برای بهره برداری یکی دیگر از پروژه‌های در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شده است و تا چند روز دیگر مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌شود.وی با بیان اینکه ساخت ۱۰هزار و ۸۵ کیلومتر راه آهن در قالب ۳۳ طرح در دستور کار داریم که از این رقم حدود ۳هزار و ۳۰۰ کیلومتر در حال اجرا و ساخت ۵ هزار و ۲۵۲ کیلومتر در حال مطالعه است، گفت: اتصال ۵ مرکز استان‌های گیلان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مسیر جدید در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرار داشت که سال گذشته طرح‌های کرمانشاه و همدان به افتتاح رسیدند و تا چند روز دیگر با حضور رییس جمهوری راه آهن مراغه- ارومیه به بهره برداری می‌رسد

جهان صنعت

کاهش قیمت ارز به بلیت هواپیماها نرسید

گروه حمل‌ونقل- شرکت‌های هواپیمایی پس از افزایش نرخ دلار بلافاصله نرخ بلیت هواپیما را افزایش دادند اما حالا با کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار خبری از کاهش قیمت بلیت هواپیما نیست‌. پیش از این سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال بخشنامه ارزی بانک مرکزی به این سازمان خبر داده و گفته بود: این بخشنامه برای تعیین نرخ بلیت‌های خارجی به تمام ایرلاین‌ها به‌زودی ابلاغ خواهد شد‌. به گفته رضا جعفرزاده، از این پس ملاک نرخ بلیت پروازهای خارجی قیمت ارز مصوب و اعلامی بانک مرکزی خواهد بود و شرکت‌های هواپیمایی مکلف می‌شوند از این پس نرخ پروازهای خارجی خود را براساس این قیمت تعیین کنند‌.

پس از این بخشنامه ایرلاین‌ها نه تنها ملاک قیمت‌گذاری بلیت‌ها را نرخ بانک مرکزی قرار ندادند که اعلام کردند نرخ بلیت‌ها به قیمت بازار آزاد محاسبه می‌شود‌. این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود: پیش از این شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پروازهای خارجی را با نرخ غیررسمی ارز محاسبه می‌کردند و با توجه به نوسانات بازار آن را تغییر می‌دادند‌. اما اکنون با ابلاغ نرخ رسمی بانک مرکزی تمامی شرکت‌ها قیمت‌های خود را با این نرخ تعیین و اعلام می‌کنند که این مساله امکان سوءاستفاده‌های احتمالی را از بین خواهد برد‌.

جمهوری اسلامی

تجهیز ناوگان ریلی با ورود ۴۵ لکوموتیو و ۲۸۰۰ واگن جدید

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌ منظور توسعه حمل ‌و نقل ریلی مسافر و بار، ۴۵ لکوموتیو، ۲۷۰۰ واگن باری و ۹۷ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود.مجتبی تفقدی با بیان این مطلب گفت: در سال ۹۷، در مجموع ۴۵ لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی اضافه خواهد شد که شامل ۳۹ لکوموتیو باری و ۶ لکوموتیو مانوری است که بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی وارد مجموعه ریلی خواهد شد.

معاون ناوگان راه‌آهن افزود: همچنین به‌منظور توسعه و تجهیز حمل ‌و نقل مسافری ۴۹ سالن مسافری، ۴۶ ریل‌ باس و ۲ ترن ست به ناوگان ریلی کشور افزوده خواهد شد.وی همچنین در تشریح اقدامات و برنامه‌های راه‌آهن در بخش ناوگان گفت: بهینه‌ سازی جایگاه‌‌های سوخت، استقرار و پشتیبانی نرم‌افزار مکانیزه نگهداری و تعمیرات لکوموتیو، احداث و تجهیز مرکز سیمولاتور لکوموتیورانی، ساخت و بهسازی تجهیز دپوی تعمیرات لکوموتیوها، مطالعات تفضیلی مرحله دوم توسعه تعمیرگاه‌های مسافری مشهد و انجام عملیات بازسازی ساختمان پست بازدید از جمله پروژه‌های مهم سال جاری است.

کد خبر 105482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha