آماده باش کامل نیروهای امداد و نجات برای اجرای طرح زمستانه

پرشین خودرو: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان به حالت آماده باش کامل برای اجرای طرح زمستانه درآمدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، محسن مومنی اظهار داشت: تمام تیم ها و پایگاههای امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در ایام زمستان در حالت آماده باش و پاسخگویی قرارگرفتند.

وی بیان داشت: ۳۸ پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک تیم واکنش سریع، دو پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد ساحلی و دریایی با مشارکت یک هزار و ۲۱۰ نفر از نجاتگران داوطلب و ۱۲۱ نفر پرسنل امدادی و با بهره مندی از۹۶ دستگاه خودروی امدادی و یک بالگرد به مدت ۹۰ روز از ۲۲ آذر لغایت ۲۳ اسفند ماه در خدمت همشهریان هستند.

رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان تصریح کرد: این طرح همچون سنوات گذشته و به شکل سراسری با مشارکت دستگاههایی از جمله پلیس راه، اورژانس، آتش نشانی و راهداری وحمل ونقل جاده ای برگزار می‌شود.

اهداف اجرای طرح زمستانه

مومنی گفت: هدف از اجرای طرح زمستانه، امداد رسانی، ارائه کمک‌های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی و نیز ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان و ایجاد هماهنگی و آمادگی بیش از پیش و افزایش توان عملیاتی دستگاههای خدمت‌رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی استان است.

وی افزود : امیدواریم با اجرای این طرح، حوادث و سوانح در فصل زمستان به حداقل برسد و با توجه به سردی و شرایط ناپایدار آب و هوایی خدماتی مناسب و به موقع به هم استانی ها و دیگر هموطنان درگیر در حوادث احتمالی ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: به مردم و به ویژه مسافران توصیه می کنیم که برای مواجهه با برف و کولاک وعبور از جاده های کوهستانی و برفگیر نکات ایمنی را رعایت کنند و درصورت بروزحوادث احتمالی، بلافاصله با تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 107068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha