صنعت خودرو، هنوز از شیر خارجی گرفته نشده است!

پرشین خودرو: صنعت کشور و به ویژه صنعت خودروسازی کشور هنوز از شیر خارجی گرفته نشده است چراکه همچنان چشممان به ورود تکنولوژی از خارج است.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو،، محمدرضا موحوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو، با بیان اینکه رابطه دانشگاه و صنعت در ۲۰ سال گذشته پر نشیب و فراز بوده است، اظهار داشت: مسیر صنعت خودروسازی کشور برمبنای ورود تکنولوژی خارجی و بومی سازی آن جوابگوی رشد و توسعه در این صنعت نیست و باید یکبار برای همیشه تصمیم بگیریم که با استفاده از توان علمی و صنعتی داخلی و همگام با تکنولوژی های جهانی در این صنعت گام برداریم.

 

محمدرضا موحدی

 


وی اضافه کرد: در دهه ۸۰ شمسی قراردادهای خوبی به منظور استفاده از توان دانشگاه های کشور در تولید خودرو با خودروسازان به امضا رسید اما متاسفانه با تغییر مدیران و تغییر استراتژی توسعه صنعت خودرو، این همکاری و قراردادها به سرانجام نرسیده است.


موحدی همچنین به برخورد خودروسازان با دانشگاه ها در زمان برجام انتقاد کرد و یادآور شد: نباید ارتباط دانشگاه و صنعت بر مبنای مسائل سیاسی کشور ضعیف و قوی شود بطوریکه با امضای برجام قراردادهای همکاری برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی خودروسازان و دانشگاه ها به فراموشی سپرده شده است!


یادآور می شود که نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو امروز در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است و این سمپوزیوم ۲ روزه تا فردا در سالن جابربن حیان این دانشگاه برپا خواهد بود.

کد خبر 114846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha