مدیر‌عامل امروز پاسخگوی عملکرد دیروز

پرشین خودرو: تحلیل‌گران فضای رسانه‌ای می‌دانند که انتخاب این برهه زمانی برای به راه‌ انداختن موج‌ تخریب ها می‌تواند با هدف اثر‌گذاری بر مدیر‌عامل جوان ایران‌خودرو و خصوصا با هدف تاثیرگذاری بر انتصابات او انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، مدتی است که خبر‌هایی در مورد هزینه‌های 250 میلیون دلاری ایران‌خودرو برای طراحی صندوق عقب پژو 206 یا سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در بعضی کشور‌های خارجی یا حتی خبر‌هایی در مورد آتش‌سوزی خودرو‌های 405 منتشر می‌شود؛ خبر‌های که قدمت بعضی از آنها به بیش از 15سال قبل و دوره مدیریت سه یا چهار مدیر قبلی این شرکت می‌رسد، خبر‌هایی با جهت‌گیری منفی و بدون هیچگونه سند و مدرک و صرفا بر اساس ادعاهای برخی افراد.

اینکه اساساً این موضوعات چقدر صحت دارند و ارائه این آمار و تبدیل این ارقام به قیمت امروز نرخ ارز چه هدفی را دنبال می‌کند، موضوع این نوشته نیست اما سوال این‌است که این مسائل چرا امروز مطرح می‌شوند؟

تحلیل‌گران فضای رسانه‌ای می‌دانند که انتخاب این برهه زمانی برای براه‌انداختن موج‌ تخریب ها می‌تواند با هدف اثر‌گذاری بر مقیمی، مدیر‌عامل جوان ایران‌خودرو و خصوصا با هدف تاثیرگذاری بر انتصابات او انجام شود واین درحالی است که مدت حضور او در این سمت هنوز به دوماه نرسیده است.

 

مقیمی



بدیهی است که اصلاح رویه‌ها و تغییر افراد و جهت‌گیری ها‌‌، خصوصاً که برخی از مدیران سابق شرکت به دلیل تخلفات عدیده در بازداشت به‌سر می‌برند، به زمانی بیشتر از این نیازمند است و البته مقیمی تاکنون نشان داده که در بهره گیری از ظرفیت های ارتباطی اش در سمت قبلی یعنی معاونت وزیر صنعت استفاده مناسبی برده و توانسته در همین مدت کم ضمن غلبه بر مشکلات روزمره شرکت تصمیمات مناسبی برای حل مشکلات آتی آن نیز بردارد.

البته کسانی که این موج تخریب را به راه انداخته‌اند، نه تنها دلسوز واقعی صنعت خودرو نیستند بلکه در سال‌های گذشته به مقدار کافی از حاشیه و متن آن متنعم شده‌اند، اما امروز نگرانی از برچیده شدن این خوان پرنعمت و ترس از تلاش های انجام شده برای پاکسازی این شرکت از تبانی و فساد، آنها را به تکاپو انداخته تا بعضی موارد که باعث جلب توجه افکار عمومی می شود را با درآمیختن خبر‌ها و تحلیل های درست و غلط، در معرض توجه مردم قرار دهند. اقدامی که در واقع دادن آدرس غلط برای مواردی است که سال‌ها از وقوعشان گذشته و امروز فاقد ارزش خبری و تحلیلی هستند.

مشکلات صنعت خودرو مشکلاتی مزمن و ساختاری است که برای حل آنها باید برنامه منسجم، بلند‌مدت و کارشناسانه داشت اما پیش‌نیاز طراحی و اجرای چنین برنامه‌ای، عزم و اراده جدی مدیران این صنعت برای عمل به وظیفه حرفه‌ای و ملی اخلاقی‌شان در برخورد قاطع با مفسدان و قطع دست رانت‌خواران از این حوزه است.

کد خبر 117370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha