تا خرداد ۹۹، تمام متقاضیان محصول خود را دریافت می‌ کنند

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو گفت: در سه ماه گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار خودروی تولیدی به مردم تحویل شد و تامین مابقی خودروهای ثبت‌نامی به متقاضیان نیز با همین روال و سرعت در دست انجام است به گونه‌ای که تا خرداد سال آینده، تمام تعهدات را به صفر خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اکنون ظرفیت تولید ایران‌ خودرو به ۲ هزار دستگاه رسیده و به تازگی نیز نشستی با قطعه‌سازان برگزار کردیم و میثاق نامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در گام نخست و سه هزار دستگاه در مرحله بعد امضا کردیم.

به گفته وی، در مورد تامین مالی و مطابق با مصوبه دولت، پرداخت تسهیلاتی برای تامین نقدینگی ایران خودرو در دست اقدام است و به دنبال این هستیم هرچه زودتر این مبالغ را در اختیار بگیریم و به شرکت‌های قطعه‌ساز تزریق کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: در حال حاضر توان تولید ۵۰ قطعه مخصوص انواع خودروها در داخل کشور که قبلا آنها را وارد می‌کردیم، ایجاد شده و تلاش می کنیم که ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی قطعات را در داخل فراهم کنیم.


حسن وفادار

 

صنعت خودرو سربالایی تحریم‌ها را پشت سر گذاشت

همچنین حسن وفادار قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، در این مراسم متذکر شد: امسال با وجود شرایط سخت، هم موفق شدیم سطح اشتغال را حفظ کنیم و هم با کاهش افت کیفی خودروهای تولیدی روبرو نشدیم. اکنون دیگر می‌توان گفت که صنعت خودرو، دوره فشار تحریم‌ها را سپری کرده است.

وی افزود: به رغم تحریم‌ها در سال 98 ما نه تنها با افت کیفی محصولات تولیدی مواجه نبودیم، بلکه شش محصول تولیدی در ایران خودرو نیز ارتقای رده کیفی در این سال داشت که از میان آن‌ها می‌توان به دناپلاس، پژو 206 صندوق‌دار و تمام انواع پژو پارس اشاره کرد.

وفادار، بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت را تقویت داخلی‌سازی قطعات خودرو دانست و اظهار کرد: سه میز ساخت داخل در ایران خودرو، برای داخلی سازی معادل 127 میلیون یورو از قطعات خودرو برنامه ریزی شد. این حرکت که از نیمه دوم امسال آغاز شده تاکنون به داخلی‌سازی قطعات معادل 60 میلیون یورو منجر شده است.

نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو در پایان خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ایران‌ خودرو برای داخلی‌سازی قطعات، 400 میلیون یورو است، کل واردات ما در سال 500 میلیون یورو است و ادامه نهضت داخلی‌سازی قطعات به قطع وابستگی کامل منجر خواهد شد.

کد خبر 120199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha