کد خبر 120757
۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
آسیب ۳۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری بر اثر سیلاب

پرشین خودرو: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌های دو روز اخیر و بروز وقوع سیلاب گفت: به‌دنبال این بارش‌ها افزون‌بر ۳۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری در این استان آسیب دید.

به گزارش پرشین خودرو، یحیی حسین‌پور شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: به‌ دنبال این سامانه بارشی پرقدرت، بخشی از سازه‌های پل‌ها و ابنیه فنی راه‌های عشایری، بندها و کانال‌های کشاورزی مناطق عشایری استان آسیب دیده است.

وی افزود: پل میان‌رودان شهرستان کوهرنگ نیز به دلیل سیلاب با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، دچار آسیب شد.


حسین‌پور تصریح کرد: در بارش‌های دو روز گذشته قسمتی از جاده‌های عشایری استان دچار آب‌بُردگی، و رانش شده است و همچنین در این بارش‌ها خسارت‌هایی به زیرساخت‌های عمرانی مناطق عشایری شهرستان‌های شهرکرد و فارسان وارد شد.

 

بلیت قطار


حسین‌پور اظهار داشت: میزان ریالی خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف عشایری چهارمحال و بخیاری تا هفته آینده اعلام می‌شود.

در پی وقوع سیلاب روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ اهالی ۸ روستای این شهرستان خروج اضطراری داده شد و در مکان امن ساکن شدند.

شهرستان کوهرنگ از مناطق برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌ها تا اواسط چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد و برای شهرستان کوهرنگ بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون‌کوچ و برون‌کوچ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.

عشایر در طول سال دو بار کوچ برون‌استانی دارد که در بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند و این کوچ در پاییز برعکس می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 120757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha