تولید روزانه 4 اتوبوس در ایران خودرودیزل

روزانه چهار دستگاه اتوبوس در شرکت ایران خودرودیزل تولید می شود.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی محمدی رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرودیزل، با اعلام این خبر گفت: ظرفیت تولید اتوبوس در هر شیفت این شرکت 10 دستگاه و برای یک شبانه روز تولید 20 دستگاه اتوبوس است.

وی با بیان اینکه خط تولید اتوبوس ایران خودرودیزل 10 سال تعطیل بوده است، اظهار داشت: در شرایط تحریمی به جای اینکه نگران وارد نشدن قطعات باشیم با اتکاء به ساخت داخل و کار جهادی، توانستیم موتور اتوبوس را داخلی سازی و سپس ساخت اتوبوس را در این مجموعه آغاز کنیم.

به گفته محمدی، در حال حاضر 750 نفر در خط تولید اتوبوس ایران خودرودیزل مشغول به کار هستند و چنانچه با تامین مالی و عقد قرارداد برای تامین اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی به ظرفیت 20 دستگاه برسیم برای یک هزار و 200 نفر دیگر هم در این مجموعه اشتغال ایجاد می‌شود.

 

ایران خودرودیزل، مهدی محمدی


رئیس هیات مدیره ایران خودرودیزل، متذکر شد: برای رساندن تولید به ظرفیت اسمی خود هیچ مشکلی نداریم و تنها مشکل ما تامین مالی و هدایت سفارش‌های تامین اتوبوس از محل ساخت داخل است.

محمدی با بیان اینکه کیفیت قوای محرکه اتوبوس ساخت داخل همانند قوای محرکه اتوبوس بنز است، تصریح کرد: از نظر بدنه و تزئینات، اتوبوس‌های ساخت این مجموعه قابل رقابت با مدل‌های وارداتی و قیمت آن نیز 30 درصد پایین‌تر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود علاوه بر تامین داخل می‌توانیم اتوبوس‌های ساخت داخل را به بازار‌ آسیای میانه، افغانستان و عراق صادر کنیم.

کد خبر 129159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha