درخواست از پلیس برای اعمال قانون وانت بارهای پر سر و صدا

یک عضو شورای شهر تهران گفت: وظیفه خود می‌دانم که به عنوان نماینده مردم، از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بخواهم مطابق ماده ۲۹ قانون هوای پاک که ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک را ممنوع و مرتکبان آن را به جزای نقدی محکوم کرده است، به موضوع وانت بارهای پر سر و صدا ورود کند.

به گزارش پرشین خودرو، حجت نظری، با بیان این مطلب اظهار داشت: ساماندهی وانت‌بارها در شهر و جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی ضرورت دارد.

وی در سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری تصریح کرد: تذکر امروز بنده در مورد موضوعی است که بارها گلایه‌هایی پیرامون آن از سوی شهروندان به بنده منتقل شده و آن آلودگی صوتی ایجاد شده از سوی برخی از وانت‌بارهاست. متاسفانه بسیاری از شهروندان از آلودگی صوتی ایجاد شده از سوی برخی از وانت بارها که عمدتا در زمینه خرید و فروش ضایعات فعال هستند گلایه دارند. این عزیزان عمدتا صدایی بسیار بلند و از قبل ضبط شده را به وسیله بلندگوهایی که بیرون از خودرو قرار گرفته پخش می‌کنند و موجب سلب آسایش مردم و به خصوص ساکنان محلات شده‌اند.

وی افزود: البته لازم است تاکید کنم که بنده به عنوان طراح مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، خود را ملزم به حمایت از رانندگان وانت‌بارها نیز می‌دانم و معتقدم باید ساماندهی اصولی و با رعایت حقوق و مطالبات این رانندگان انجام شود. اما قطعا اینکه از ابتدای صبح و حتی در روز تعطیل صدای بلندی از بلندگوی وانت‌بارها از خرید و فروش آهن آلات و ضایعات و امثال آن خبر دهد، روش درستی برای کسب و کار نیست و چه بسا علاوه بر آلودگی صوتی، منجر به آسیب‌های جدی‌تری نیز به بیماران و افراد سالمند وارد کند.

نظری تاکید کرد: برابر تبصره یک ماده ۲۹ قانون هوای پاک، نیروی انتظامی مکلف است راننده وسایل نقلیه موتوری را که آلودگی صوتی ایجاد می‌کند، در سه مرحله به صورت تصاعدی جریمه کند؛ اما متأسفانه در پیگیری‌هایی که پیش از این از پلیس داشتم، این ادعا مطرح شد که چون وانت‌بارها در کوچه‌های فرعی و محلی حضور دارند و پلیس نیز در این کوچه‌ها مستقر نیست، امکان جریمه آن‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از پلیس می‌خواهم تا در راستای توجه به این خواسته و مطالبه به‌حق مردم، بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد و همین‌طور می‌توان از ظرفیت پلیس ۱۱۰ نیز استفاده کرد. حتی می‌شود برای اعلام تخلف آلودگی صوتی وانت‌بارها، سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم گزارش‌های مستند خود را برای این سامانه ارسال کنند.

کد خبر 132766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha