تولید افزون بر ۱۱ میلیون تایر خودرو در کشور

از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۴ حلقه انواع تایرهای سواری، وانتی، باری و اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی از سوی شرکت های تایرسازی تولید شد.

به گزارش پرشین خودرو، تولید انواع تایر در نیمه اول امسال و به لحاظ وزنی مشتمل بر ۱۲۷ هزار و ۶۶۶ تن بوده است.

جمع تولیدات شش ماهه تایرسازان در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی دو درصد و از نظر تعداد حلقه سه درصد کاهش نشان می‌ دهد.


افت تولید تایرهای سواری

بررسی عملکرد کارخانجات تایرسازی در شش ماهه ابتدایی امسال حاکی است: در این مدت ۷۳ هزار و ۵۷۸ تن تایر خودروهای سواری (۵۷.۶ درصد کل تولید) تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت چهار درصدی داشته است.

این در حالی است که تولید این دسته از تایرها در بخش بایاس با رشد ۳۱ درصدی و در بخش رادیال با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.



رشد تولید تایرهای وانتی، باری و اتوبوسی

با این حال تایرسازان در نیمه نخست امسال با ثبت رشد ۱۴ درصدی در تولید تایرهای وانتی (۱۳ هزار و ۲۸۹ تن) و رشد سه درصدی در تولید تایرهای باری و اتوبوسی (۲۷ هزار و ۳۴۱ تن)، عملکرد خوبی در این دو بخش داشتند.

در همین مدت، یک‌ هزار و ۸۳۸ تن تایرهای کشاورزی سبک (افت ۲۸ درصدی)، ۹ هزار و ۱۰۵ تن تایر کشاورزی سنگین (افت یک درصدی) و دو هزار و ۵۱۵ تن تایر راه‌سازی و صنعتی (کاهش ۱۴ درصدی) تولید شد.


تولید سایر محصولات

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده کارخانجات تایرسازی همچنین ۹ هزار و ۸۲ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد ۱۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) و چهار هزار و ۵۷۲ تن تیوب (افت دو درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته)‌ تولید کردند.

با احتساب دو مورد آخر (سایر محصولات)، در مجموع ۱۴۱ هزار و ۳۲۰ تن انواع تایر خودرو، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی، دوچرخه و موتور و تیوب مشتمل بر ۲۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ حلقه در کشور تولید شد که در مقایسه با شش ماهه سال ۹۹ بدون تغییر بوده است.

کد خبر 134651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha