خروج ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از جیب خودروسازان

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که مخالف دخالت های قیمتی به بهانه انحصار هستم، گفت: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از جیب خودروسازان رفته است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی خطیبی، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد خودروسازی که در کشور داریم، انحصار در صنعت خودرو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مخالف دخالت های قیمتی به بهانه انحصار هستم، افزود: 350 هزار میلیارد تومان از جیب خودروسازان رفته، که باید بگویند این منافع عاید چه کسانی شده است؟

وی افزود: با عرضه ۳۶ هزار خودرو در بورس کالا، علاوه بر جلوگیری از زیان ٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومانی، به همین میزان، زیان انباشته سال قبل را هم کاهش دادیم.

وی اضافه کرد: مشتریان، خودروی ٦٠٠ میلیون تومانی بازار را در بورس کالا ١٨٠ میلیون تومان ارزان‌تر خریده اند.

خطیبی گفت: عملکرد ایران خودرو در حوزه اطلاع رسانی کاملا شفاف است و عرضه خودرو در بورس کالا را روش مناسبی برای عرضه خودرو می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما مجبور هستیم که محصولاتمان را زیر قیمت تمام شده بفروشیم و این موضوع سبب ادامه دار شدن قرعه کشی‌ها خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان خاطرنشان کرد: برای حدود ٢١ هزار خودرو، بیش از ٩ و نیم میلیون نفر ثبت نام داشتیم.خطیبی خاطرنشان کرد: هیچ راه حلی بهتر از بورس کالا وجود ندارد. با توجه به سهامداران عدالت حدود یک چهارم مردم ایران، سهامدار ایران خودرو هستند. مردم، خودروساز و دولت همگی از روند عرضه خودرو در بورس راضی هستند.

کد خبر 140566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha