خودرو ریرا برقی رونمایی شد / معرفی خودرو اطلس برقی سایپا

برای اولین بار نسخه خودرو ریرا برقی و خودرو اطلس برقی، دو محصول داخلی ایران خودرو و سایپا به نمایش عمومی درآمد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران در کنار معرفی جدیدترین محصولات سواری خود مانند تارا V۴ ال ایکس، دناپلاس توربواتوماتیک آپشنال، خودرو وارداتی شاین مکس (بنزینی و هیبریدی)، هایما ۸S و هایما ۷X و همچنین اتوبوس برقی، خودرو ریرا برقی را برای نخستین بار به نمایش گذاشت.

خودرو ریرا برقی

معرفی خودرو ریرا برقی

کراس اوور برقی ایران خودرو که هنوز نسخه بنزینی آن هم به دست مشتریان نرسیده است از پیشرانه برقی با بیشینه توان ۱۶۱ اسب بخار (۱۲۰ کیلووات) و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر بهره می برد و ظرفیت باتری های این خودرو ۵۳ کیلو وات بر ساعت اعلام شده است که با شارژر های خانگی در مدت زمان ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ می شود اما مدت زمان شارژ سریع این خورو در ایستگاه های شارژ ۳۰ دقیقه است که در صورت شارژ کامل توان پیمایش ۴۵۰ کیلومتر را دارد.

البته در این نمایشگاه شرکت جتکو نیز تست بنچ شبکه برق و الکتریک خودرو ریرا، موتور الکتریکی خودرو برقی، گیربکس خودرو برقی، پک باتری خودرو برقی ریرا و درایو خودرو برقی را به نمایش درآورده است.

گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در این نمایشگاه خودرو تارا برقی را به همراه پلت فرم این خودرو به نمایش گذاشته است این خودرو که نخستین پروژه و اقدام جدی در صنعت خودروسازی ایرانی برای رویکرد برقی‌سازی محصولات داخلی است در سال ۱۳۹۸ در شرکت جتکو استارت زده شد.

پس از آن پروژه تارا برقی در آخرین روزهای شهریور ماه سال ۱۴۰۱ و به دنبال موفقیت در تست‌هایی که برای آن تعریف شد، به عنوان محصولی نیمه صنعتی معرفی شد.

تارا برقی نیز دارای بیشینه توان (۱۱۲۰ کیلووات) و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر می باشد و ظرفیت باتری های این خودرو ۴۵ کیلو وات بر ساعت اعلام شده است که با شارژرهای خانگی در مدت زمان ۷ ساعت به طور کامل شارژ می شود اما مدت زمان شارژ سریع این خورو در ایستگاه های شارژ ۴۵ دقیقه است که در صورت شارژ کامل توان پیمایش حدود ۳۰۰ کیلومتر را دارد.

از دیگر شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت ایپکو است که در این نمایشگاه موتورهای سه استوانه ۳F۳L (موتور ۱.۳ لیتری سه استوانه توربو شارژ)، و موتور EFP  توربو شارژ (TCP) را ارایه کرده است.

خودرو اطلس برقی

خودرو اطلس برقی سایپا به نمایش درآمد

گروه خودروسازی سایپا نیز در نمایشگاه بین المللی تهران خودرو اطلس برقی، جدیدترین نسخه از هاچ بک اقتصادی خود را که  قوای محرکه تمام برقی دارد را رونمایی کرد.

خودرو اطلس که یکی از جدید ترین محصولات سایپا بوده و بر اساس پلتفرم X۲۰۰ تولید شده است، به زودی وارد بازار می شود و حالا شرکت سایپا نسخه برقی خودرو اطلس را نیز با خود به این نمایشگاه آورده است.

خودرو اطلس برقی که در بحث امکانات تفاوت چندانی با نسخه های غیر برقی این محصول ندارد از پیشرانه برقی با حداکثر توان ۹۴ اسب بخار (۷۰ کیلووات) بهره می برد و نهایت گشتاوری که این پیشرانه می تواند تولید کند ۲۵۰  نیوتن متر اعلام شده است.

اطلس برقی از مجموعه باتری ها با ظرفیت ۳۵ کیلووات ساعت بهره می برد که می تواند در مدت زمان ۴ ساعت به وسیله شارژرهای معمولی و ۴۰ دقیقه به وسیله شارژ سریع به طور کامل شارژ شوند و با یکبار شارژ ۲۷۰ کیلومتر پیمایش کند.

گروه خودروسازی سایپا در کنار معرفی نمونه تحقیقاتی خودرو اطلس برقی، خودرو سهند، شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه‌سوز و کوییک GX را به نمایش گذاشته است.

البته سایپا در بخش خودروهای وارداتی غیربرقی انواع چانگان‌های CS۱۵، CS۵۵، و CS۳۵ پلاس و DL۵ (زوتی پارس خودرو) و همچنین در نسخه تمام برقی ای استار ( E-STAR) و ایدو (EADOO) از محصولات چانگان و خودرو SINOGOLD و همچنین خودرو SL۰۳ که برند لوکس دیپال از زیر مجموعه های شرکت چانگان است را در معرض دید عموم قرار داده است.

برای مشاهده گزارش تصویری از حضور خودروهای جدید خودروسازان در نمایشگاه بین المللی تهران کلیک کنید.

کد خبر 143923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha