شاید نام کبیر موتور کم آوازه‌تر از رقیب هم قافیه‌ی خود یعنی کویر باشد، اما نباید از کیفیت بالای محصولات و خدمات این شرکت غافل شد. در این مطلب به بررسی موتورسیکلت‌ها و خدمات این شرکت می‌پردازیم.

به گزارش پرشین خودرو، کبیر موتور یکی از شرکت‌های به نامِ صنعت موتور سیکلت در ایران است و با شعار (کبیر موتور، نتیجه یک رویاپردازی بزرگ است) در حال فعالیت است. این شرکت توسط مرحوم عبدالهی زاده در استان فارس شهرستان کازرون و در دهه ۵۰ راه‌اندازی شد. کبیر در ابتدا در حوزه‌ی دوچرخه و قطعات آن فعالیت می‌کرد و تنها ایده تاسیس شرکت را در ذهن خود داشت. اما به تدریج این شرکت جای خود را در صنعت موتور سیکلت پیدا کرد و در سال ۱۳۷۸، رویای خلق برند کبیر به حقیقت منجر شد.


موتور سیکلت کبیر نیز مانند دیگر شرکت‌های موتور سازی، با مونتاژ و واردات موتور سیکلت کار خودش را آغاز کرد تا گامی بزرگ در مسیر رشد و توسعه این صنعت بردارد. ارثیه‌ی مرحوم عبدالهی زاده توانست با روند پیشرفت خود، در کمتر از ۲۰ سال به یکی از برندهای معتبر ایران تبدیل شود.


مزایای محصولات کبیر موتور

کبیر موتور به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ موتور سازی در ایران، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و خدمات پس از فروش برای خرید موتور سیکلت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت در کنار موتور سیکلت‌های برند کبیر، محصولات شرکت‌های خارجی که نماینده رسمی این شرکت‌ها در ایران هست را نیز عرضه می‌کند. برندهایی از قبیل وسپا، آپریلیا و پژو فرانسه که از گارانتی و خدمات پس از فروش کبیر موتور بهره‌مند هستند.

کبیر موتور


معرفی موتور سیکلت‌های خارجی کبیر

استراتژی کبیر موتور در واردات محصولات خارجی، عرضه‌ی موتور سیکلت‌های باکیفیتِ کلاسِ اسکوتر است. محصولاتی که از لحاظ کیفیت قطعات و طراحی، بالاترین استانداردهای بین‌المللی را دارا می‌باشند. در مقطعی، کبیر برندهای بیشتری را در بازار عرضه می‌کرد، ولی در حال حاضر موتور سیکلت‌های برند وسپا، آپریلیا و پژو بیشترین سهم در سبد محصولات کبیر را دارند.‌ وسپا و آپریلیا دو برند ایتالیایی هستند که ریشه‌ی اصلی آنها به شرکت پیاجیو برمیگردد و برند پژو فرانسه که به تازگی محصولات موتوری خود را وارد بازار شرق دنیا کرده است.


موتور سیکلت وسپا 

وسپا یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای حال حاضر جهان است که در سال ۱۹۴۶ میلادی توسط شرکت پیاجیو ایتالیا تاسیس شد. پیاجیو در اصل یک شرکت تولید کننده‌ی قطعات هواپیما بود که در جنگ جهانی دوم با بمباران هوایی ارتش نازی‌ها، تمام کارخانه‌های خود را از دست داد. بعد از نابودی آنها، اِنریکو پیاجیو، رئیس شرکت، به دنبال راه حلی بود تا بتواند با تولید محصولی جدید، وارد بازار جهانی شود.

در همین خصوص انریکه پیاجیو به یکی از مهندسین خود به نام کورادینو داسکانیو، دستور داد تا یک وسیله نقلیه‌ی ساده، ارزان و قابل دسترس برای مردم ایتالیا طراحی کند. داسکانیو با الهام گرفتن از موتور سیکلت‌های کوچک زیتونی رنگ که توسط نظامیان آمریکایی در جنگ جهانی استفاده می‌شدند، موتور اسکوتر جدیدی طراحی کرد. در نهایت اولین موتور سیکلت وسپا در سال ۱۹۴۶ با حجم موتور ۹۸ سی‌سی تولید شد و در همان سال، حق اختراع‌ آن نیز به ثبت رسید.


مشخصات موتور سیکلت‌های وسپا شرکت کبیر موتور

Vespa SXL 150cc: موتور سیکلت Vespa SXL 150CC یکی از محصولات کمپانی وسپا است که توسط شرکت کبیر به بازار ایران عرضه می‌گردد. این موتور سیکلتِ جذابِ درون شهری با طراحی زیبا و قدرت بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده‌ و تردد در شهر است. انجین این موتور ۱۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک است که از سیستم تحریک سوپاپ SOHC بهره می‌برد. وسپا SXL 150cc، با قدرتی معادل ۶.۹ اسب بخار می تواند تا حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت را بپیماید و وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS، کنترل این موتور را در سرعت بالا آسان می‌کند.


Vespa VXL 150cc: موتور سیکلت Vespa VXL 150cc یکی دیگر از محصولات برند وسپا است. VXL یک موتور کلاسیک ایتالیایی با امکانات فنی بالا و تکنولوژی پیشرفته است. این موتور از پیشرانه‌ی ۱۴۹ سی سی پشتیبانی می‌کند و نوع انجین آن از نوع تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک با سیستم تحریک سوپاپ SOHC است. حداکثر قدرت و سرعتی که موتور سیکلت وسپا VXL 150cc می‌تواند تولید کند، به ترتیب ۶.۹ اسب بخار و ۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

موتور سیکلت‌های وسپا، آپریلیا و پژو


موتور سیکلت آپریلیا

آپریلیا یکی دیگر از برندهای شرکت پیاجیو است که به صورت تخصصی، بر ساخت موتورهای مسابقه‌ای تمرکز دارد. این برند در سال ۱۹۴۶ میلادی توسط آلبرتو بِجّو در ونیز ایتالیا تاسیس شد. در ابتدا، آپریلیا فقط دوچرخه تولید می‌کرد، اما با ورود پسر آلبرتو (ایوانو بِجّو)، تولید موتور سیکلت نیز آغاز شد. اولین موتور سیکلت آپریلیا، یک موپد ۵۰ سی‌سی به نام کولبری بود که در سال ۱۹۶۸ در ایتالیا معرفی شد. قبل از خرید برند آپریلیا توسط پیاجیو، طراحی و سبک موتورهای آپریلیا اسپورت و مسابقه‌ای بود. تا اینکه در سال ۲۰۰۴ با خرید این برند توسط پیاجیو، آپریلیا وارد دنیای اسکوترها نیز شد.


مشخصات موتور سیکلت‌های آپریلیا شرکت کبیر موتور

موتور سیکلت Aprilia SR 150: موتور سیکلت آپریلیا SR150 یکی از جذاب‌ترین اسکوترهای ایتالیایی است. این موتور اسکوتر شهری با ظاهر اسپورت، توان و قدرت بالایی که دارد، سرعت و شتاب بسیار خوبی را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. پیشرانه‌ی آپریلیا SR 150 ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک است. این موتور یک مدل با انجین ۱۶۰ سی سی نیز دارد.


موتور سیکلت SXR 160cc: آپریلیا SXR160 در رده‌ اسکوترهای سایز بزرگ قرار دارد، که به لطف طراحی زیبا، عملکرد فنی خوب و... می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای موتورسواران کلاس شهری باشد. این موتور در سال ۲۰۲۱ به عنوان اسکوتر برتر بازار هند لقب گرفت. انجین SXR ۱۶۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک است که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۸.۱۰ اسب بخار در ۷۱۰۰ دور در دقیقه تولید کند.


موتور سیکلت پژو

شرکت پژو فرانسه، همانند شرکت BMW آلمان در کنار تولید اتومبیل، موتور سیکلت نیز تولید می‌کند. محصولات پژو از همان ابتدای ورود به ایران، با استقبال بالایی روبه‌رو شدند و همین امر افزایش تقاضای محصولات پژو را در پی داشت. بر همین اساس شرکت‌های خودروسازی داخلی، شروع به تولید و مونتاژ اتومبیل‌های پژو کردند. با این تفاسیر می‌توان گفت همانند خودرو، موتور سیکلت‌های شرکت پژو نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.


مشخصات موتور سیکلت پژو Django 150i

موتور سیکلت پژو جانگو Django 150i، تک محصول شرکت پژو در ایران است که توسط کبیر موتور عرضه می‌شود. این موتور به دلیل طراحی و سبک کلاسیک خود، در طبقه‌بندی موتور سیکلت‌ها، به عنوان یک موتور لوکس شناخته می‌شود. پژو جانگو از یک انجین ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و مایع خنک پشتیبانی می‌کند و می‌تواند قدرتی معادل ۷.۶ کیلوات در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت محاسبه شده برای این موتور، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

معرفی انواع موتور سیکلت کبیر


معرفی موتور سیکلت‌های برند کبیر موتور

تا به اینجای مطلب با محصولات و برندهای وارداتی کبیر موتور آشنا شدیم. در ادامه به معرفی موتورهای برند کبیر می‌پردازیم. کبیر نیز همانند دیگر شرکت‌های ایرانی به تولید و مونتاژ موتور سیکلت‌هایی می‌پردازد که با استقبال خوبی روبرو شدند. تمرکز این شرکت بیشتر بر روی موتورهای کلاس شهری و اسکوتر است. موتورهای کبیر با قابلیت و توانایی بالایی که دارند، از کیفیت مطلوبی در مونتاژ و قطعات نیز برخوردارند. انواع موتور سیکلت‌های کبیر موتور عبارتند از:

  • Click UP 150cc (طرح هوندا کلیک)
  • Rise NVX 150cc (طرح یاماها آیروکس)
  • Click UP 170cc (طرح هوندا کلیک)
  • Rise NVX 170cc (طرح یاماها آیروکس)
  • KLD K200cc (طرح باکسر باجاج)
  • CTV 150cc (طرح ADV هوندا)
  • Satlis 170 Si (طرح مِدلی پیاجیو)

خرید موتور سیکلت کبیر موتور

خرید موتور سیکلت کبیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه مندان به سواری هیجان انگیز و سرعت است. محصولات این شرکت با داشتن کیفیت مناسب، توانایی بالا، طراحی زیبا و... در زمره‌ موتورهای با تراز کیفی بالا قرار دارند. برای خرید موتور سیکلت کبیر موتور، می‌توانید به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کنید، یا از طریق وب‌سایت پدال pedall.ir به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید.

خرید موتور سیکلت قسطی


در این مطلب با شرکت کبیر آشنا شدیم و محصولات این شرکت را معرفی و بررسی کردیم. تمامی موتور سیکلت‌های کبیر از گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید محصولات این شرکت را به صورت اقساطی و بدون پیش پرداخت خریداری کنید. در همین خصوص می‌توانید به سایت پدال مراجعه کنید و از شرایط ویژه‌ این مجموعه بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که این مجموعه با داشتن کادری مجرب و کارشناسانی متبحر، در تمامی فرآیند خرید موتور سیکلت در کنار شما خواهند بود.

کد خبر 143936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha