ثبت شناسه یک میلیارد قطعه خودرو / اختصاص ۱۰۰۰۰ نیسان وانت با اقساط یک ساله به صاحبان صنایع

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت شناسه یک میلیارد قطعه خودرو در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در جریان اجرای طرح نصب شناسه و کد رهگیری بر روی قطعات، گروه خودروسازی سایپا توانست رتبه نخست و رشد ۶۰۰ درصدی در نصب شناسه قطعات یدکی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدمهدی برادران در آیین بزرگداشت فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده نیسان آبی در شرکت زامیاد و اهدای دو خودرو نیسان به دو خانواده فداکار، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با گروه خودروسازی سایپا به زودی حدود ۱۰ هزار دستگاه  نیسان وانت به صورت اقساط یک ساله به صاحبان صنایعی که ایجاد اشتغال می کند، اختصاص می یابد.

وی افزود: این طرح از امروز به مدت یک ماه آغاز شده و صاحبان صنعت می‌توانند این خودروها را در اختیار رانندگان برای حمل کالاها قرار دهند.

معاون وزیر صمت در ادامه و در تشریح نصب شناسه یک میلیارد قطعه یدکی خودرو اظهار داشت: فروردین  سال ۱۴۰۱ طرح نصب شناسه بر روی قطعات خودرو با هدف شناسایی و جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی در بازار اجرایی شد و امروز با گذشت بیش از یک سال و هشت ماه از اجرای این طرح حدود یک میلیارد قطعه یدکی دارای ضمانت و شناسه شدند.

محمد مهدی برادران

معضل کمبود نیروی کار در صنایع کشور

براداران همچنین مسئولیت اجتماعی را از وظایف مهم و ارزشمند صنایع تولیدی دانست و گفت: امروز عمده اقدامات و کارهای خیری که در کشور اتفاق می‌افتاد، از سوی مجموعه های صنعتی و صاحبان صنعت است که اغلب در حوزه های اشتغال‌زایی و فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد در واقع بسیاری از پروژه های اشتغال‌زایی در کشور مرهون مجموعه‌های صنعتی کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه به مشکل کمبود نیرو در صنایع کشور اشاره و بیان کرد: امروز نبود نیروی کار یکی از مشکلات بخش های صنعتی است که نشان می‌دهد در گذشته سیاست جمعیتی و فرزندآوری را درست در نظر نگرفته‌ایم و اکنون جامعه صنعتی نیاز به نیروی کار دارد.

برادران، همچنین با توجه به  اهمیت از خودگذشتگی یک راننده نیسان در نجات جان شش نفر اظهار کرد: ابتدا از جامعه خبری که اخبار را خوب مخابره می‌کنند تشکر می‌کنیم و در ادامه باید از راننده‌ نیسانی که توانست با خودرو اجاره‌ای اقدام به نجات شش نفر محبوس شده در آتش کند و همچنین راننده نیسان دیگری که برای ۱۱ نفر از اعضای خانواده خود با این خودرو نان آوری می‌کند، قدردانی و تشکر کرد.

گزارش تصویری مراسم تجلیل شرکت زامیاد از ۲ قهرمان فداکار

دستیابی به رشد کمی و کیفی تولید خودرو در دولت سیزدهم

وی در ادامه به اقدامات دولت سیزدهم در رفع موانع تولید با هدف رشد تولید اشاره و تاکید کرد: با اصلاحات صورت گرفته در تولید خودرو امروز شاهد رشد کمی و کیفی تولید خودرو هستیم.

معاون وزیر صمت در پایان با توجه به رشد تولید نیسان در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: تولید نیسان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته و امسال نیز با هدف گذاری گروه سایپا تولید این محصول به ۶۰ هزار دستگاه می رسد.

امروز در آیین بزرگداشت فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده نیسان آبی در شرکت زامیاد که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد از دو راننده فداکار نیسان آبی زامیاد قدردانی و دو دستگاه نیسان آبی به خانواده های آنها اهدا شد.

اخیراً گزارش دو فرد در فضای رسانه ای و مجازی وایرال شده بود که مرتبط با وانت نیسان تولیدی شرکت زامیاد بود؛ که خبر اول مربوط به شخصی است در مشهد که با استفاده از قدرت وانت نیسان توانست با تخریب دیوار کارگاه مبل‌سازی که در آن آتش‌سوزی رخ داده بود، جان شش نفر از گرفتاران در آتش را نجات دهد و راننده قهرمان دیگر نیز در استان فارس با ۱۱ فرزند، معاش خانواده خود را از طریق کار با وانت نیسان تامین می‌کند.

کد خبر 144095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha