کد خبر 18816
۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
شروط افزایش قیمت تحمیلی است!

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به شروط تعیین شده در مصوبه 12 مهرماه سال جاری برای افزایش قیمت خودرو، اعلام کرد: درصورت جلسه ای که خودروسازان امضا کردند، چنین شروطی از ابتدا مطرح نبود و این شرایط تحمیلی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش در خصوص درخواست مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت ها در حالی که شروط تعیین شده برای افزایش قیمت در مصوبه مذکور هنوز عملیاتی نشده است، افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این شروط را تعیین کرده، در حالی که ما برخی از این شرایط مانند کنترل بازار را قبول نداریم و به نوعی این شرایط تحمیلی است. وی افزود: در صورت جلسه امضا شده، چنین شروطی قید نشده بود و ممکن است در زمان دیگری اضافه شده باشد. وی ادامه داد: از جمله شروط ذکر شده پرداخت مطالبات قطعه سازان است که در حال انجام است و زمان پرداخت مطالبات آنها به حدود شش ماه کاهش پیدا کرده است. نعمت بخش در عین حال تاکید کرد که پرداخت ها در شرکت های خودروسازی براساس اولویت صورت می گیرد و به این ترتیب پرداخت مالیات،حقوق کارگران و غیره برای شرکت های خودروسازی در اولویت قرار دارد و سپس پرداخت سایر مطالبات در دستور کار قرار می گیرد. دبیر انجمن خودروسازان به ایرنا گفت: بسیاری از شرایطی که برای خودروسازان تعیین می شود، عملیاتی نیست و بهتر است مسئولینی که چنین شرایطی را معین می کنند خود در هیات مدیره شرکت های خودروسازی حضور یابند تا مشخص شود آیا می توانند با توجه به شرایط موجود، این شروط را اجرایی کنند. وی با بیان این که تمام خودروسازان تقاضای افزایش قیمت را به کمیته خودرو داده اند، تاکید کرد: این کمیته باید یک هفته پس از دریافت اطلاعات از شرکت ها تشکیل جلسه دهد، اما تاکنون اقدام به چنین کاری نکرده است. یادآور می شود خودروسازان طبق مصوبه 12 مهر ماه سال جاری قیمت محصولات خود را بین 10 تا 20 درصد افزایش دادند و اکثر آنها سقف تعیین شده برای بالابردن قیمت را لحاظ کردند. در همان زمان مهدی غضنفری وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد که برای افزایش قیمت خودرو شرایطی از جمله پرداخت طلب قطعه سازان، تنظیم به موقع بازار، کیفیت خدمات پس از فروش و غیره در نظر گرفته شده و تا تحقق این شرایط، افزایش مجدد قیمت صورت نخواهد گرفت.
کد خبر 18816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    4 0
    میدونید نفرین چند میلیون ایرانی پشت سر این آقای نعمت بخش هست؟؟؟؟؟؟؟ یکیش خودم و خونوادم. آخه مرد حسابی رانا 44 درصد گرون شده و از 14 تا که قول داده بودن شده 21.5 .اونوقت تو میگی بین 10 درصد تا 20 درصد ؟؟؟؟ تازه خودرو پژو پارس با کمتیرن رشد 20 درصد گرون شده که این خودرو از قبل هم نسبت به دیگر خودرو ها الکی گرون بود.
  • ياور ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    6 0
    آقاي نعمت بخش اصولا هيچ تفكري جز افزايش قيمت توي سر ندارند . متاسفم براي مملكتي كه چنين مديران نالايقي دارند و همچنان اصرار بر حفظ اين مديران نالايق كه نگاهش فقط و فقط به جيب مردم هست .
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    3 0
    اقای نعمت بخش چند روز پیش که در شبکه خبر برای یورو 4 امدن هم در مصوبه دولت شانه خالی میکنن و ایشان یکی از عوامل گرانی خودرو هستند چه برسد به شروط وزیر صنعت را اجراء کنن!!!!
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    3 0
    اقای نعمت بخش چند روز پیش که در شبکه خبر برای یورو 4 امدن هم در مصوبه دولت شانه خالی میکنن و ایشان یکی از عوامل گرانی خودرو هستند چه برسد به شروط وزیر صنعت را اجراء کنن!!!!
  • مهر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    3 0
    تمام شرایطی که شما برای مردم موقع پیش فروش تعیین میکنید تحمیلی نیست؟!....در شرایطی که یکی دو کارخانه انحصار تولید خودرو را در دست گرفتید......مردم قبل از افت پول ملی 70% پول خودرو را دو دستی تقدیم شما و بقیه مدیران صنعت خودرو کردن که هر دو ماه یک بار قیمت هارو ببرین بالا و بعد هم ماشینو بهشون ندین...اینا تحمیلی نیست؟این ظلم نیست؟......