کد خبر 32598
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
سیستم‌ های سرگرمی‌ در خودرو+تصاویر

پرشین خودرو: این صفحات نمایشی تعاملی که در اکثر خودروهای جدید وجود دارد تاثیر قابل توجهی در پروسه تصمیم گیری خرید دارد بدین معنی که اکثر خریداران خودروهای جدید ترجیح می‌دهند که این صفحات نمایشی یک سیستم تعاملی پاسخگو ،زیبا و با رابط کاربری آسان باشد و ما از همین روی تصمیمی‌گرفتیم با توجه به تجارب خود این سیستم‌های هوشمند سرگرمی‌توسط ساندگان عمده خودرو را برای شما رتبه بندی کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، ما با مدل تسلا شروع می‌کنیم که شایسته لوح تقدیر است که با یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی دارای قابلیت کاربری برای چندین فر بوده و یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش آن امکان تقسیم افقی برای چندرین رابط کاربری همزمان است و در ضمن دارای یک مرورگر وب نیز است.
البته این سیبستم در برخی نقاط کاملا به هم ریخته بوده ولی دارای جدیدترین سخت افزارها با فناوری بالا است که تسلا را یک خودرو مقرون به صرفه و البته مدرن و دوست داشتنی کرده است.

MyFordTouch
۱۰٫ MyFord Touch
مای فورد تاچ لمسی و کند و مستعد کرشکردن است ولی دارای رابط کاربری آسان برای استفاده و ویژگی‌هایی همچون یکی از بهترین نرم افزارها در تشخیص صدا در صنعت خودروسازی است.
مای فورد لمسی از چهارگوشه صفحه نمایش به عنوان دکمه‌های به طور مداوم در دسترس استفاده می‌کند که شما را به تلفن،سیستم ناوبری، کنترل آب و هوا و برنامه‌های رسانه ای هدایت می‌کند.
در ضمن می‌توان با کلیدهای میانبر کاربری این دکمه‌ها را نیز تغییر داد و در اصل دارای یک رابط آسان برای رسیدن به برنامه‌های مورد نظر بدون نگاه کردن به صفحه نمایش است.

Cadillac-CUE
۹٫ Cadillac CUE
سیستم کادیلاک بسیار پیشرفته است ولی دارای فناوری‌هایی روز از جمله سنسورهای مجاورت و تنظیم لمسی نیست.
سنسورهای مجاورت این امکان را به شما می‌دهد تا با نمزدیک شدن معینی به صفحه نمایش به کارکردهای جدیدی دست پیدا کنید و در ضمن تنظیم لمسی نیز امکان بروز آوری اطلاعات را از طریق سیستم لمسی صفحه نمایش می‌دهد و حتی می‌توانید برای پاسخگویی به پیامک بر روی آن تایپ کنید.
این صفحه نمایش دارای تفکیک پذیری ۴۸۰*۸۰۰ پیکسل است ولی حیف که دارای امکاناتی همچون تنظیم لمسی نیست.
به هر حال واضح است که سیستم کادیلاک هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و ما باید منتظربروز رسانی‌های آینده برای بهینه سازی آن بمانیم.

Kia-UVO
۸٫ Kia UVO
سیستم هوشمند کیاموتورز دارای چندین ویژگی مثبت است که کاملا به درد افراد داخل کابین خودرو می‌خورد که البته این سیستم رنگارنگ جلوه خاصی نیز به داخل کابین می‌دهد و در ضمن دارای گلچینی از بهترین ویژگی‌های سیستم‌های مشابه سایر خودروسازان است که به نوبه خود ارزش افزوده بیشتری برای خریداران خودروهای کیا موتورز ایجاد می‌کند.
یکی از بزرگ ترین ویژگی‌های سیستم هوشمند کیا موتورز این است که سیستم ناوبری آن توسط نقشه‌های گوگل شکل گرفته است.

Mazda-MZD
۷٫ Mazda Connect
سیستم جدید لمسی مزدا به همراه دکمه‌های راه اندازی یوزرفریندلی به نوعی تقلید از سیستم‌های مشابه در خودروهای لوکس آلمانی است و در ضمن صفحه نمایش لمسی راه حل مناسبی برای ورود اطلاعات بر روی صفحه نمایش و دسترسی به نمقاط خاص بر روی نقشه‌ها است که این بار تامین منابع اطلاعات ناوبری از سوروهای نوکیا هیر است.
با این حال شکایاتی در مورد برخی از عملکردهای اولیه همچون تنظیم رادیو و ست شدن بلوتوث در مقایسه با سیستم‌های رقیب وجود دارد که در مواردی بسیار پیچیده است.

Infiniti-intouch
۶٫ Infiniti InTouch
سیستم جدید هوشمند اینفینیتی با خودرو با فناوری بالای Q50 رونمایی شد که دارای یک سیستم دوال اسکرین و سیستم موسوم به InTouch بود که می‌توان کمی‌گیج آور باشد .
هر دو صفحه نمایش دارای وضوح نسبتا بالا بوده و دارای یک رابط کاربری آسان نیز است ولی متاسفانه این صفحه نمایش به سرعت کثیف شده و اثر انگشت بر روی آن خودنمایی می‌کند که بهتر است با یک پارچه دستی مورد نظافت قرار گیرد.
با این حال اینفینیتی جدیدترین سرویس‌های سرگرمی‌را بر روی یان سیستم نصب نموده است که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا رسانه‌های اجتماعی را دریافت کرده و ایمیل و برنامه‌های گوگل را بر روی صفحه نمایش لمسی در اختیار داشته باشند.
در ضمن این سیستم دارای یک نرم افزار مخصوص بر پایه G-Forcesو سایر اطلاعات است که بازی ویدیویی را نیز برای شما امکان پذیر کرده است.

Chevy-mylink
۵٫ Chevrolet MyLink
سیستم مای لینک شورلت که گاهی آنرا با نام Intellilink نیز می‌شناسیم ممکن است از نظر پاسخگویی صفحه نمایش لمسی کمی‌کند باشد ولی دارای ویژگی کاستیمایز بسیار بالایی است و در ضمن در ویژگی‌های اتصال نیز درجه یک است .
به عنوان مثال اگر خودور شما دارای سیستم ناوبری نباشد شما می‌توانید با نصب یک برنامه در گوشی همراه خود به نام BringGo از ویژگی‌های ناوبری نیز بهره ببرید.
با ورود به مدل‌های لوکس تر شما می‌توانید از سایر امکانات این سیستم هوشمند همانند Spark, Sonic و Traxنیز بهره ببرید که البته GMC به همراه بیوک نیز از این رابط هوشمند بهره می‌برند.
علاوه بر این مای لینک صفحه نمایش لمسی خود را با چندین دکمه فیزیکی تقویت کرده است که کاربری آن را در یک نگاه سریع بسیار آسان تر کرده است.

Audi-MMI-1
۴٫ Audi MMI
با نقشه‌های ۳ بعدی و با تفکیک پذیری ۴۸۰*۸۰۰ پیکسل ، سیستم هوشمند آئودی بزرگ و عظیم بوده و در ضمن دارای سرعت پاسخگویی بسیار خوبی است.
برای بیادگرفتن کار با MMI احتیاج به کمی‌کار کردن دارید ولی هنگامی‌که آشنا شدید بسیار لذت بخش خواهد بود که تقریبا طبیعی است.
در نسخه‌های جدید MMI یک صفحه لمسی است که اجازه می‌دهد به شما تا نامه و پیامک نیز تایپ کنید .
در ضمن با تقسیم بندی مناسب شما در حین تایپ کردن ایمیل امکان بزرگ نمایی تصاویر با مولتی تاچ و حتی پد لمسی را نیز دارا هستید.

Mercedes-Comand
۳٫ Mercedes COMAND
کامند مرسدس بنز ممکن است مانند سایر سیستم‌های مشابه دارای جذابیت‌های تصویری نباشد ولی کارکردن با آن بسیار آسان بوده و در نیز به خوبی کار می‌کند.
عملا احتیاج به هیچ گونه یادگیری خاصی ندارید و مانند دستگاه‌های قدیمی‌پالم احتیاج به دوره‌های مرارت آمیز ندارید.
کامند مرسدس بنز فقط با کلیک و به خوبی کار می‌کند.
در سال ۲۰۱۳ خودروساز آلمانی مرسدس بنز نسخه بروز شده را در کلاس اس و کلاس C رونمایی کرد که دارای انیمیشن‌های جذاب و گرافیکی است که این بروز رسانی از یک رنگ خاکستری سیاه و سفید به رنگ بصری هیجان انگیز بسیار خوب و عالی است.
رابط شماره گیری یک جزئ کلیدی در این سیستم است که به طور مستقیم با برنامه‌های رادیویی در ارتباط است که البته مانند یک رادیو قدیمی‌به نظر می‌رسد و به شما اجازه تنظیم ایستگاه‌های رادیویی همانند قدیم را می‌دهد.

BMW M235i
۲٫ BMW iDrive
در حالی که سیستم هوشمند بی.ام.دبلیو برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ عرضه شد بروز رسانی‌های اخیر آن را بسیار بهتر کرده است و در حال حاضر بعد از ۱۱ سال ، سیستم iDrive خودروساز آلمانی به عنوان یک معیار برای چگونگی استفاده از صفحه نمایش لمسی برای سیستم‌های هوشمند خودرو بدل شده است .
علاوه بر این در نسخه‌های جدید این سیستم قابلیت راه اندازی دو صفحه نمایش نیز افزوده شده است که به شما امکان دیدن اطلاعات دقیق چند رسانه ای را در کنار صفحه نمایشی که نقشه را نمایش می‌دهد می‌دهد.
در ضمن این سیستم بسیار ارگونومیک و شهوی است بدین معنی که دکمه‌های اطراف این صفحه نمایش در کنار دنده قرار گرفته است که به خوبی با دست قابلیت کنترل دارند و همچنین رانندگان می‌توانند فید رسانه‌های اجتماعی و حتی ایمیل‌های خود را به راحتی دریافت کرده و مطالعه کنند.
صفحه نمایش لمسی iDrive دارای تفکیک پذیری ۴۸۰*۱۲۸۰ پیکسل با تصاویر زرق و برق دار است و نقشه‌های ۳ بعدی و انیمیشن‌های کشویی مانند یک تکه خاص فناوری همچون آیفون اپل است.

Uconnect-Dart
۱٫ Uconnect
بدون شک بهترین سیستم هوشمند سرگرمی‌در دسترس یوکانکت است که با تصاویری واضح و روشن به همراه یک صفحه نمایش پاسخگو و نرم افزار ناوبری اختصاصی گارمین است که حتی امکان تشکیل یک کانون وای فای‌هات اسپات را در داخل خودرو نیز دارا است.
مدل‌های جدید جیپ و کرایسلر می‌توان اقدام به بارگذاری برنامه‌ها حتی از طریق تلفن همراه نمود و آنها را بروز رسانی کرد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پاندورا، iHeartRadio و… اشاره کرد.
اگر یک شکایت از یوکانکت وجود داشته باشد فقط تفکیک پذیری پایین آن است که ۶۴۰*۴۸۰ پیکسل است که البته با امکانات بسیار فراوان این نقص قابل چشم پوشی است که البته این سیستم را بر روی دوج و کرایسلر نیز شاهد هستیم.

منبع: خودروسازی

کد خبر 32598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha