کد خبر 42861
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
سورن با موتور توربو به بازار می‌آید

پرشین خودرو: سورن با موتور توربوشارژ در آزمون رانندگی که توسط کانون نمایندگان وکارشناسان خبره در پیست اتومبیل رانی ورزشگاه آزادی انجام شد، مورد تایید نمایندگان منتخب شبکه فروش قرار گرفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، در برنامه ای که به همین منظور برگزار شد،مدیر عامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتورایران خودرو، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو،مدیران و کارشناسان کانون نمایندگان ایران خودروحضور داشتند.

امروزه برای پاسخ به انتظارات روبه رشد مشتری در صنعت خودرو،نیاز به موتورهایی بادوام، پربازده، قدرتمند، کم مصرف و با آلودگی کم به شدت احساس می شودو خودروسازان جهانی همواره در حال توسعه و بهبود عملکرد موتورها هستند.

در گذشته، ازپرخوران بیشتر در موتورهای مسابقه ای به منظورافزایش قدرت استفاده می‌شد، اما در حال حاضراین سامانه برای پاسخگویی به نیازمندی‌های عملکردی، مصرف سوخت و آلایندگی به یکسامانه رایج در محصولات تجاری بدل شده است.

پیشرانه EF7 مجهز به توربوشارژر ابتدا در محصول سورن نصب میشود و این خودرو از نظر قوای محرکه جدیدترین محصول ایران خودرو به شمار می رود.

موتور EF7توربو شارژ نصب شده روی سورن، دارای ۱۶ سوپاپ و سیستم انتقالقدرت آن، پنج دنده دستی است و استاندارد الایندگی یورو ۴ را تامین میکند. حداکثر سرعت سورن با استفاده از این موتور کم مصرف نیز بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

4fie09murxdqvmcy1t.jpg

توان پیشرانه توربو نسبت به موتور پایه، ۳۰درصد و گشتاور آن ۴۰ درصد افزایش یافته است در حالی که مصرف سوخت آن در چرخه استاندارد پایین تر است.

توان بیشینه ۱۱۰کیلووات (۱۵۰اسب بخار)در دور ۵۵۰۰ دور در دقیقه قابل دست‌یابی است. مزیت اصلی موتور ملی توربو،گشتاور آن است که بیشینه ۲۱۵ نیوتن متری آن به صورت خطی از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۸۰۰دور در دقیقه ثابت است. این موضوع، حس خوب رانندگی در دنده های مختلف، عدم نیاز به تعویض مکرر دنده و شتاب بسیار خوب در تمامی شرایط را برای سورن فراهم می‌کند.

مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز در این مراسم با بیان این که نمایندگان مجاز ایران خودرو به طور مسقیم با مشتریان در ارتباط هستند و نظرات آنان را دریافت می کنند و از این رو آزمون محصول توسط آنان اهمیت دارد، گفت:با برگزاری این آزمون، مشکلات احتمالی خودرودریافت خواهد شد تا قبل از تجاری سازی، نقاط ضعف آن برطرف شود.

وی یادآور شد: سورن باموتور توربو با استفاده از فن آوری روز دنیا تولید شده و تا پایان سال، امکان و قابلیت ورود ۵۰۰ دستگاه ازاین محصول به بازار فراهم است.

خان کرمی با اشاره به افزایش تولید درایران خودرو افزود: با روند رو به رشد تولید،تعهدات ایران خودرو به مشتری در شرایط مطلوبی قرار دارد و با برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکید مدیریت ارشد بر تولید خودروی بدونکسری قطعه، پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و سال۹۴، سال ارتقای کیفیت محصولات خواهد بود.

ilimyzg5dfuks00dtg14.jpg

منبع:ایران جیب

کد خبر 42861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 0
    س.کی میاد تو بازار.این سورن توربو با همون داشبورد جدید میاد به بازار؟