رتبه 8 این ارزیابی نمره قبولی از مشتریان گرفت

پرشین خودرو: در بین شرکت هایی که رتبه های اول تا هشتم بهترین های خدمات پس از فروش را به خود اختصاص داده اند، سطح رضایت مندی مردم تفاوت های آشکاری دارد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در جدید ترین گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال 94 منتشر کرده است از 17 شرکت عرضه کننده خودروهای سنگین مورد ارزیابی صورت گرفت و 306 نمایندگی تعمیرگاهی مجاز خودروهای سنگین نیز در بوته آزمایش قرار گرفتند.


بر این اساس امتیاز نهایی خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال 94 معادل 4.59 درصد بوده و تعداد نمایندگی های حائز رتبه 4 در بین شرکت های عرضه کننده خودروهای سنگین افزایش فزاینده ای داشته است.
در بین شرکت هایی که در ارزیابی سال 94 حضور داشته اند شرکت گواه با 65 و آکیاموتور با 1 بیشترین و کمترین تعداد تعمیرگاه را در ایران دارا بوده و سایر شرکت ها نیز بین 4 تا 45 تعمیرگاه مجاز در سطح کشور دارند.


از نظر سطح رضایتمندی مشتریان از شرکت های عرضه کننده خودروهای سنگین بیشترین امتیاز مربوط به شرکت آذهایتکس نماینده برند ماز با 76 امتیاز و کمترین امتیاز مربوط به شرکت ماد خودرو دیزل با نمره پایین 29 است.


در این فهرست بهمن دیزل، ماموت دیزل، ستاره نیک آریا، عقاب افشان، زامیاد سنگین و آریا دیزل با کسب امتیاز 69 تا 71 رتبه های بعدی را به خود اختصاص داد ه اند.


بر اساس نتایج این ارزیابی، 73 درصد شرکت های فعال در حوزه خودروهای سنگین در رتبه 3 و 27 درصد در رتبه 4 قرار دارند و در مجموع 11 شرکت دارای رتبه 3 و 4 شرکت در رتبه 4 قرار گرفته اند و هیچکدام از این شرکت ها حائز رتبه های اول و دوم نشده اند.


در گزارش خودروهای سنگین نیز شرکتی که از نظر سطح رضایتمندی در بالاترین نقطه قرار گرفته بود در گزارش نهایی در رتبه ای پایین تر از رقبا واقع شده است و این نشان می دهد اینکه مشتری از کار شرکت ها رضایت داشته باشد یا خیر در آمار نهایی نقش زیادی نداشته و دسته آخر هم معلوم نمی شود با چه منطقی رتبه بندی ها اعلام می شود.
















 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha