شاخص افزایش کیفیت خودروها خوب اما؛ کافی نیست

پرشین خودرو: یکی از برنامه های اعلام شده دولت یازدهم برای سال 95 دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی است که با توجه به رشد حوزه های مختلف در ماه های گذشته، رسیدن به این رقم دیگر یک رویا نیست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یکی از بخش هایی که پیش بینی می شد در پسابرجام بتواند مشکلات خود را یکی یکی حل کرده و جایگاه اصلی خود را دوباره به دست آورد، صنعت خودرو بود. البته نه با آن سرعتی که مردم خواهان آن بودند اما بر اساس یک برنامه زمان بندی شده این بخش صنعتی در حال پوست اندازی جدید است.

 


قراردادهای مختلف و البته با حساسیت بیشتر نسبت به قبل از تحریم ها، یک به یک امضاء می شود و این نوید را به مشتریان ایرانی می دهد که شاید دیگر دلیلی برای نگرانی از قدیمی شدن خودروهای ایرانی نباید داشت زیرا مدل های جدید و نو در راه هستند.

 

از همان روزهای اول برجام، خودروسازان بزرگ جهان که در یک محدوده زمانی به ایران پشت کرده بودند، با ذوق و شوق فراوان خود را به ایران رسانده تا نکند از قافله فروش و تولید خودروهای خود در بازار بزرگ ایران عقب بیافتند.

 

اما برای اینکه نگاه تازه بر بازار خودرو نهادینه شود باید کمی تغییر در نگرش مدیران ارشد بخش صنعت و خودرو نیز ایجاد کرد تا دوباره مانند سال های پیش، قراردادهای خودرویی ما تنها یک بازگشت به عقب نبوده و رشد صنعت خودرو را به دنبال داشته باشد.

 

 

منصور معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با تایید این تغییرات در قراردادهای جدید خودرویی گفت: سیاست وزارت صنعت برای سال 95 افزایش تولید، افزایش کیفیت و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان ایرانی از تولیدات حوزه خودرو است.

 

وی ادامه داد: در 5 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 500 هزار خودرو در شرکت های ایرانی تولید شده و این اولین نشانه از تغییر بازار خودرو است.

 

رئیس ایدرو، سهم سایپا را از این افزایش مناسب ارزیابی کرد و افزود: تولیدات سایپا نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که نشان می دهد مدیریت جدید این شرکت خودروسازی به خوبی توانسته است سیاست های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برنامه های گروه سایپا را اجرا کند.

 

معظمی در مورد بخش کیفی محصولات شرکت های خودروسازی ایرانی نیز گفت: این قضاوت را باید مشتریان خودروها انجام دهند اما؛ بر اساس شاخص هایی که وزارت تعیین کرده، سطح کیفی تمام محصولات داخلی در حوزه خودرو نسبت به سال گذشته باید افزایش چشم گیری پیدا کند که البته این اتفاق در صورتی محقق می شود که خودروسازان سیاست های ابلاغی را به درستی اجرا کنند.

 

وی تاکید کرد: در گزارش هایی که برای ما ارسال می شود شاخص کیفیت بهتر شده اما این به این معنی نیست که به تمام اهداف وزارت صنعت در مورد کیفیت دست پیدا کرده ایم اما پیام خوبی برای مردم دارد.

 

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابراز امیدواری کرد تا بر اساس برنامه پیش بینی شده، تا پایان سال جاری میزان تولید خودروسازان ایرانی در مجموع از 1 میلیون و 200 هزار دستگاه گذر کرده و حتی به عدد 1 میلیون و 300 هزار دستگاه برسد.

 

وی اظهار داشت: چنانچه خودروسازان بتوانند این عدد را محقق کنند، مطمئن باشید که به رشد اقتصادی مورد نظر دولت محترم برای سال 95 دست پیدا خواهیم کرد.
معظمی در پایان رشد 4.4 درصدی صنعت در 4 ماه اول سال 95 و همچنین افزایش تولید و صادرات نفت در این مدت را نشانه خوبی از تحقق برنامه دولت برای تغییر وضعیت اقتصادی کشور در سال جاری دانست.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha