یکه تازی «پراید» با 4 مدل در میان تک ستاره‌ها

پرشین خودرو: در رده بندی کیفی خودروهای تولیدی در شرکت های ایرانی، خودروهای ارزان تولید داخل همچنان در قعر جدول کیفی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش شهریور ماه خود در مورد ارزیابی تولیدات خودروهای سبک این تولیدات را که بیش از 56 هزار دستگاه بوده است از لحاظ کلاس قیمت گذاری تقسیم بندی و رتبه بندی کرده است.


بر اساس این گزارش در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان 2 مدل خودروی نیو مزدا 3 و گرند ویتارا در رده کیفی 3 ستاره قرار گرفته و از حیث رتبه کیفی به ترتیب اول و دوم است.


در کلاس قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان 3 خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته است و بر این اساس کیا سراتو، تیگو 5 و جک S5 به ترتیب از نظر رده کیفی 3 ستاره و دوستاره دریافت کرده و از لحاظ رتبه کیفی اول تا سوم هستند.


کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون 7 خودرو را در بر می گیرد و جک J5 خانواده برلیانس از نظر رده کیفی 2 ستاره دریافت کرده اند و آریو، mvmx33new، mvm550 و لیفان x60 تنها یک ستاره دریافت و از نظر رتبه کیفی در رتبه های 4 تا 7 واقع شده اند.


هر چه کلاس قیمتی خودروهای تولیدی کاهش پیدا می کند تعداد بیشتری از خودروها مورد ارزیابی قرار می گیرند و تعداد تک ستاره ها هم بیشتر می شود. به این ترتیب در کلاس قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان 18 خودرو ارزیابی شده اند که از میان آنها خانواده تندر 90 و رانا رده کیفی 3 ستاره را به خود اختصاص داده و mvm 315 new، پژو 206 SD، پژو 206 و دنا از نظر رده کیفی 2 ستاره دریافت کردند.


از رتبه 10 تا 18 این کلاس خودرویی همه تک ستاره هستند و در ماه های اخیر هیچ تغییری در روند کاری و کیفی خود ایجاد نکرده اند.


در آخرین تقسیم بندی خودروهای زیر 25 میلیون تومان قرار دارند که همانطور که حدس زده می شود همگی از خانواده تیبا و پراید هستند.


در این گروه خودروی تیبا معمولی در صدر قرار دارد البته با رده کیفی تک ستاره و در ادامه سایپا X132، X131، X111 و X131 تولیدی شرکت پارس خودرو با همان تک ستاره معروف قرار دارند.











 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.









 

کد خبر 61544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha