خودروسازان ارزشی برای ستاره های کیفی قائل هستند، نیستند!

پرشین خودرو: یکی از دلایل مهمی که موجب شد تا شرکت ISQI، گزارش های ماهیانه کیفیت و تولید خودرو را منتشر کند، مجبور کردن خودروسازان به ارتقاء سطح کیفی محصولات خود است اما گویی این آمارها برای خودروسازان زیاد الزام آور نیست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در جدیدترین گزارش ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حوزه خودرو، همچنان بیشترین رده کیفی متعلق به خودروهای 3 ستاره است و از کیفیت 4 و 5 ستاره خبری نیست.


بر اساس گزارش این شرکت، نیو مزدا و گرند ویتارا مانند مرداد ماه 95 تنها 3 ستاره کیفی دریافت کرده اند و این 2 مدل خودرو که در مرداد ماه نیز همین تعداد ستاره را دریافت کرده بودند و گویاهیچ تلاشی برای افزایش تعداد ستاره ها نشده است.


در گروه بعدی کیا سراتو که در ماه گذشته 2 ستاره کیفی داشت خود را از این درجه کیفی جدا کرده و حالا دیگر 3 ستاره است، این تغییر نشان می دهد که شرکت سایپا میزان اهمیت این ستاره ها را به خوبی درک کرده و از کاهش مقبولیت خودروی خود نگران است.


در میان خودروهای رنگ و وارنگ تولیدی در کشور یک خودرو نتوانست امتیازات لازم را کسب کند و یک ستاره خود را از دست داد. آریو که در سایت خودرویی بن رو تولید می شود در ماه گذشته 2 ستاره بود اما در شهریور ماه یک ستاره طلایی خود را از دست داد.


اما در گروه وانت ها اساسا هیچ تغییر روی نداده است و همچنان وانت تندر با 3 ستاره یکه تاز گروه وانت ها است البته همچنان میزان استقبال ایز این خودروی با کیفیت پایین است.


واقعیت این است که در ماه های گذشته خودروسازان ایران یهیچ تلاشی برای ارتقا کیفی خودروهای خود نکرده اند و این پیام خوبی برای صنعت خودرو و آینده کیفی محصولات داخلی ندارد.


 

 

 



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha