کد خبر 67623
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
ماکت خودروی خورشیدی سپهر رو نمایی شد

پرشین خودرو: مراسم رونمایی از "ماکت خودروی خورشیدی سپهر" روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه از ساعت 14 با حضور مدیران ارشد چند دانشگاه برتر کشور، شرکت‌های برتر خودروسازی و مدیران بخش خصوصی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، به گفته دکتر رامین ھاشمی عضوھیت علمی دانشکده مھندس مکانیک در طراحی بدنه این خودرو از فناوری پیشرفته‌ای استفاده شده که مصرف انرژی آن را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

همچنین تمام مراحل طراحی مفھومی، طراحی نھایی وتحلیل و بھینه‌سازی و نمونه سازی مجموعه‌ھای مختلف خودرو از جمله سازه وبدنه، سیستم تعلیق، ترمز، فرمان وسیستمھای برقی توسط اعضای این گروه دانشجویی و در طول بیش از ١۴ ماه انجام شده که حاصل آن ارائه طرح نھایی وآماده ساخت خودروی خورشیدی سپھر و نمونه ساخته شده و بدنه آن است.

اجرای این طرح زمینه را برای شکوفایی و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاهیان و بسترسازی برای اجرای ایده‌های نوین و ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری در حوزه انرژی خورشیدی هموار خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به آدرس http://sepehr.iust.ac.ir مراجعه کنید.

گفتنی است، در این مراسم جمعی از اساتید و مسؤولین محترم دانشگاه‌های علم وصنعت ایران و دانشگاه خواجه نصیر، مسؤولین پژوھشگاھ‌ھای ناجا، جمعی از مدیران شرکت ھای ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن و جمعی از مدیران شرکت‌ھای بخش خصوصی حضور خواهند یافت.

ایسنا

کد خبر 67623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha