ایران‌ایر به جمع معدود ایرلاین‌های جهان با مدیرعاملی زن پیوست

پرشین خودرو: پایگاه آمریکایی فوربس نوشت در حالی‌که زنان در عربستان حق رانندگی ندارند، نخستین زن ایرانی به مدیرعاملی ایرلاین ملی این کشور منصوب شد و ایران‌ایر به جمع معدود ایرلاین‌های جهان با مدیرعاملی زنان پیوست.

به گزارش  پرشین خودرو،  نشریه فوربس طی گزارشی نوشت نخستین زن ایرانی به صورت رسمی روز یک‌شنبه، ریاست ایران‌ایر، ایرلاین ملی ایران را برعهده گرفت.

فرزانه شرفبافی با حکم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران به این سمت منصوب شد. وی جایگزین فرهاد پرورش شد که در ماه می به سمت نماینده ایران در سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) منصوب شده است.

شرفبافی 44 ساله که گفته می‌شود نخستین زن ایرانی است که دکترای هوافضا دارد، در زمان حساسی به این سمت منصوب شده است. ایران‌ایر پس از سال‌ها تحریم و اجبار به استفاده از هواپیماهای فرسوده خود، در حال بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود است.

این ایرلاین، از زمان برداشته شدن بیشتر تحریم‌های ایران در ژانویه سال گذشته میلادی، 220 هواپیمای جدید از ایریاس، بوئینگ و ای‌تی‌آر سفارش داده است. برخی از هواپیماهای جدید وارد ناوگان هوایی ایران شده‌اند اما باقی زمان زیادی می‌برد تا تحویل داده شوند.

شرفبافی اولویت‌های خود را بازسازی ساختار این ایرلاین برای رقابت با رقبای منطقه‌ای و جهانی و همچنین بهبود سابقه ایمنی آن و ایجاد فرصت‌های بیشتر شغلی برای زنان عنوان کرده است.

وی نخستین مدیرعامل یک ایرلاین در غرب آسیا نیست بلکه پیش از وی قاعده عبدالعاطف، شرکت هواپیمایی ملی سوریه را مدیریت می‌کرد و راشا الرومی نیز تا آوریل سال جاری میلادی مدیرعامل شرکت کویت ایرویز بود. وی پس از 3 سال مدیریت در این ایرلاین استعفا کرد.

انتصاب شرفبافی به عنوان مدیرعامل یک ایرلاین در ایران در حالی است که در عربستان سعودی زنان حتی اجازه رانندگی ندارند.

در عین حال، جایگاه زنان در صنعت هوانوردی چندان خوب نیست. بر اساس بررسی موسه اسکیفت در سال 2014، در میان 248 ایرلاین در جهان تنها 12 ایرلاین مدیرعامل زن انتخاب کرده‌اند.

فارس

کد خبر 76901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha