میزان مشارکت در طرح های فروش ایران خودرو چقدر بود؟

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جاری تاكنون با اجرای 24 بخشنامه فروش فوری، اقساطی، قطعی و پیش فروش محصولات، زمینه ثبت نام و واگذاری 274 هزار دستگاه خودرو برای مشتریان فراهم آورده است.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی خان كرمی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: با توجه به شرایط خاص حاكم بر اقتصاد كشور و به تبع آن صنعت خودرو، شركت ایران خودرو در راستای تنظیم شرایط بازار و تامین نیاز مشتریان حقیقی از تمامی توان خود درطرح های فروش و پیش فروش استفاده كرده و از ابتدای سال جاری تاكنون حدود 274 هزار نفر ثبت نام كرده اند.

وی افزود: با توجه به اینكه فروش خودرو یك روند پیوسته است، در سال 96 نیز جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان حدود 350 هزار ثبت نام با موعد تحویل سال 97 انجام داده است.

خان كرمی تاكید كرد: شركت ایران خودرو در راستای پیشگیری از واسطه گری و حصول اطمینان از تامین نیاز مشتری نهایی نسبت به اعمال محدودیت های از جمله عرضه فقط از طریق وب سایت، محدود نمودن ثبت نام خودرو به ازای هركد ملی یك خودرو، اعمال محدودیت عدم خرید خودرو در ماه های گذشته اقدام كرده است.

معاون بازار یابی و فروش ایران خودرو یاد آور شد: عرضه خودرو از سوی شركت ایران خودرو صرفا از طریق وب سایت فروش اینترنتی و با شانس مساوی جهت همه هموطنان صورت گرفته است در این راستا تمامی فروش ها به صورت عمده و یا قراردادهای فروش مستقیم به نمایندگی های مجاز متوقف شده و فروش خودرو صرفا به مشتری نهایی با در نظر گرفتن محدودیت های مختلف انجام شده است.

 



وی تصریح كرد: با وجود اینكه اعمال این محدودیت (ثبت نام به ازای هركد ملی) موجب سخت تر شدن ثبت نام و كندی فرآیند آن در وب سایت فروش اینترنتی ایران خودرو می شود اما اعمال این محدودیت منجر به جلوگیری از خرید بیش از یك دستگاه خودرو توسط هر مشتری شده و از سودجویی افراد سوداگر جلوگیری به عمل آورده است .

خان كرمی تصریح كرد: در برخی از موارد ثبت نام محدودیت تعداد ثبت نام در بازه زمانی مشخص نیز اعمال شد به نحوی كه مشتریانی كه طی مدت زمان شش ماهه قبل از تاریخ ثبت نام نسبت به ثبت نام حتی یك دستگاه خودرو در شركت ایران خودرو اقدام نموده بودند، امكان ثبت نام مجدد ازآنها سلب شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از ایجاد شرایط با ثبات تولید در آینده نزدیك خبر داد و اظهارداشت: با رسیدن تولید به شرایط ثابت و یكنواخت، تحویل خودرو به مشتریان نیز با سرعت بالاتری انجام و همچنین میزان تاخیر درتعهدات مشتری به شدت كاهش خواهد یافت. در راستای رسیدن خودرو به دست مصرف كننده نهایی با بهترین و ساده ترین شرایط ممكن به عنوان مثال شركت ایران خودرو در خصوص هایما اس7 كه در شهر بینالود در استان خراسان رضوی تولید می شود و جزو خودروهای بسیار پرطرفدار نیز است، با وجود اینكه امكان فروش نقدی به راحتی میسر بوده، جهت حذف واسطه گری ها نسبت به فروش اقساطی (به دلیل رهنی بودن سند خودروهای اقساطی) این محصول اقدام كرده است.

وی تاكید كرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط حاكم بر فضای سیاسی و اقتصادی (تهدیدهای تحریمی صنعت خودرو) متاسفانه برخی از قطعه سازان امكان تولید و تامین به موقع قطعات را ندارند و برخی از خودروهای تولیدی این شركت به همین دلیل تجاری سازی نشده و به جهت كسری دار بودن، قابلیت واگذاری به مشتریان محترم شركت را ندارندكه با تمهیدات به عمل آمده تعداد خودرو های ناقص درحال كاهش است و درهفته های آینده به حداقل یا صفرخواهد رسید.

خان کرمی افزود: با برگشت تولید به شرایط عادی برنامه های فروش جدیدی را برای محصولات ایران خودرو اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 100054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha