کد خبر 100061
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
اپل سرمهندس خودرویی‌اش را مجدد به خدمت گرفت

پرشین خودرو: شرکت اپل مجددا یکی از مهندسان سابق خود را که از این شرکت جدا و به تسلا پیوسته بود، را به خدمت گرفت.با استخدام دوباره این مهندس گمانه‌هایی مبنی بر آغاز دوباره پروژه خودروی الکتریکی اپل شنیده می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، "داگ فیلد" (Doug Field)، مدیر پیشین مهندسی شرکت "تسلا" (Tesla) قصد دارد دوباره با شرکت اپل همکاری کند.

در ماه ژوئیه، اعلام شد که فیلد در شرکت تسلا کار نخواهد کرد و در عوض، با شرکت اپل که پنج سال پیش آن را ترک کرده بود، همکاری خواهد کرد.

فیلد قصد دارد در "پروژه تایتان"(Project Titan)، با گروه خودرویی اپل همکاری کند. پروژه "خودروی الکتریکی اپل" موسوم به "تایتان"، یک پروژه خودروی الکتریکی در دست تحقیق و توسعه است. اپل، سال‌ها بر سر این مهندس نابغه "سیلیکون ولی"(Silicon Valley) با "الون ماسک" (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا اختلاف داشته و ماسک پروژه خودروهای الکتریکی اپل را "گورستان تسلا" نامیده بود.

به نظر می رسید پروژه تایتان شرکت اپل، به خاطر صدها نفر که در حال ترک کردن این بخش بودند، خاتمه یابد اما اکنون با بازگشت مهندس باتجربه‌ای مانند فیلد، ممکن است اپل در تولید وسایل نقلیه خود موفق شود.

فیلد پیش از پیوستن به تسلا، بین سال‌های 2008 تا 2011 با اپل کار کرده بود. در ماه مه و در میان نگرانی‌های بسیار در مورد انفجار خودروهای تسلا ، فیلد یک غیبت طولانی داشت. در آن زمان، یک سخنگوی تسلا اظهار داشت: داگ، فقط به یک مرخصی کوتاه رفته تا زمانی را در کنار خانواده سپری کند. او تسلا را ترک نکرده است.

 

تسلا



رقابت تسلا و اپل، سابقه طولانی مدتی دارد. اپل در سال 2016، "کریس پوریت" (Chris Porrit)، مدیر بخش مهندسی تسلا را استخدام کرد و یک سال بعد، تسلا، "کریس لاتنر" (Chris Lattner)، یکی از سازندگان زبان برنامه‌ریزی اپل را استخدام کرد.

پروژه خودروهای خودران اپل، کاملا محرمانه است اما در ماه مه سال جاری تایید شد که این شرکت، در حال حاضر، 55 خودرو و 83 راننده دارد که منتظر دریافت مجوز برای آزمایش خودروهای خودران هستند.

پیش از این گفته شده بود که پروژه تایتان، به منظور گسترش نرم‌افزاری برای خودران کردن خودروهای شرکت‌های دیگر، ممنوع شده است. در هر حال، استخدام دوباره فیلد، آغاز دوباره پروژه تایتان را ثابت می‌کند.

کد خبر 100061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha