خودروسازان ژاپنی بی گدار به آب نمی زنند

پرشین خودرو: میتسوبیشی، مزدا، نیسان یا هر شرکت خودرویی ژاپنی برای حضور در بازارهای مختلف فقط به فکر منافع خود هستند و چیز دیگری در اولویت ایشان قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در دو دوره تحریم صنعت خودرو، ژاپنی ها جزو اولین شرکت هایی بودند که از ترس امریکا، صنعت خودرو ایران را رها کرده و حتی به بازار قدیمی خود در کشور ما، پشت کردند.

شرکت های ژاپنی که گویی آتششان از خود تحریم کننده نیز بیشتر است به سرعت فراموش می کنند که در زمان حضور در بازار ایران چه حرف ها و چه قول هایی داده اند و امروز هیچ مقاومتی در مقابل امریکایی ها از خود نشان نمی دهند.

علی شکوهی یکی از کارشناسان آشنا با صنعت خودرو ژاپن و البته بازار خودروهای وارداتی در ایران است. از وی در خصوص چرایی ترس ذاتی ژاپنی ها از تحریم و فرار از ایران حتی جلوتر از پژو و رنو پرسیدیم.

وی با اشاره به محافظه کار بودن ژاپنی ها در تولید و تجارت گفت: خودروسازان ژاپنی نه تنها برای ایران بلکه در کل بازارهای جهانی، به محافظه کار بودن معروف هستند و اگر تصمیم برای حضور در بازاری بگیرند، حتما ارزیابی های خودشان را از شرایط موجود کشور مقصد انجام می دهند.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: تمامی محاسن و معایب و منابع موجود در کشور هدف از سوی این شرکت ها بررسی می شود و تحلیل های محیطی، اقتصادی، سیاسی و حتی تکنولوژیکی به دقت انجام می گیرد.

وی افزود: برای ژاپنی ها بسیار مهم است که اگر وارد بازار ایران می شوند چه چیز هایی به دست آورده و چه بازارهایی را از دست می دهند. در کل می توان گفت ژاپنی ها بی گدار به آب نمی زنند.


خودروسازان ژاپنی

 

هدف گذاری صنعت خودرو ژاپن در ایران مشخص است

شکوهی با اشاره به این مطلب که نقطه آغاز و پایان سرمایه گذاری ژاپنی ها در سایر کشورها از ابتدا و حتی قبل از ورود ترسیم می شود گفت: مطمئن باشید خودروسازان ژاپنی در مورد ایران نیز رفتاری مشابه با سایر بازارها داشته و دارند و کاری را انجام می دهند که به منافعشان ضربه نزند.

وی افزود: در دور اول تحریم صنعت خودرو، گویی ژاپنی ها همه چیز را حس کرده بودند زیرا با اعلام تحریم ها، به سرعت ایران را ترک کردند که نشان از رصد لحظه ای بازار توسط این غول های خودرویی است.

این کارشناس بازار خودرو در پایان با تاکید به تدوین سناریوهای مختلف از سوی ژاپنی ها برای مواجهه با موضوعاتی همانند تحریم، گفت: آنها به خوبی می دانند که اگر تحریمی در ایران رخ دهد، در کدام حوزه ها با چه پیامدهایی روبرو می شوند و برای همین پیش بینی ها است که به سرعت از ایران می روند.

کد خبر 100064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha