درخواست افزایش قیمت خودرو روی میز رئیس هیات دولت

پرشین خودرو: درخواست افزایش قیمت خودرو 10 روز قبل از سوی دو خودروسازی ارائه و هم اکنون در اختیار رییس جمهوری است اما میزان مورد درخواست رقم مشخصی نیست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست خبری انجمن قطعه سازان ایران گفت: وزارت صنعت، در جریان تمام مسائل و مشکلات قطعه سازان و خودروسازان است منتهی راهکارها در اختیار این وزارتخانه نیست و بر عهده هیات دولت است.

وی با اشاره به وضع خودروسازان و قطعه سازان برای تامین ارز و ادامه تولید اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در رفع مسائل بوجود آمده به تنهایی دخیل نیست و وزارت اقتصاد و بانک ها و بسیاری از دستگاهها در این جریان دخالت دارند.

خسروشاهی افزود: امید است به زودی شاهد رفع مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باشیم که مسلما بخش مهمی از آن مربوط به تصمیمات هیات دولت است.

وی در ادامه به درخواست افزایش قیمت خودرو خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت: درخواست افزایش قیمت خودرو 10 روز قبل از سوی دو خودروسازی ارائه و هم اکنون در اختیار رییس جمهوری است اما میزان مورد درخواست رقم مشخصی نیست.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، در خصوص نظر وزارت صنعت و معدن با آزادسازی قیمت خودرو گفت: وزارتخانه هم موافق آزادسازی قیمت خودرو است و باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود.

وی افزود: به طور قطع در جریان افزایش قیمت خودرو، خریداران به دلیل کاهش قدرت خرید با مشکل مواجه خواهند شد و طبعا درخواست قبلی که در حوزه تقاضا در بازار خودرو وجود داشت، کاهش خواهد یافت.

 

خودروسازان

 

نباید با اختصاص یارانه اجازه هیچ رانتی را در صنعت خودرو داد

مشاور خودرویی وزیر صنعت و معدن در ادامه با توجه به موضوع اختصاص یارانه به قطعه سازان برای تامین مواد اولیه گفت : معتقدم ارائه هر گونه یارانه و اختلاف قیمت در تامین مواد ، موجب فساد و رانت می شود بنابراین نباید با این کار اجازه هیچ رانتی در این زمینه داده شود.

خسروشاهی افزود : در حال حاضر ارز 4200 تومانی که برای قطعه سازان به نرخ آزاد رسیده است البته این مساله تبعاتی را به همراه دارد، اما ظرف یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های صورت گرفته بر تصمیم گیری ها این وضعیت بهبود خواهد یافت و پس از مدتی تولید و عرضه خودرو بر روی روال درستی قرار خواهد گرفت.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو مبنی بر برنامه خودروسازان برای تامین قطعات و تکمیل خودروهای ناقص تا نیمه شهریور ماه گفت : برنامه خودروسازان برای تکمیل خودروها موضوع قطعات جایگزین بوده هر چند بخشی از قطعاتی که مطرح می شود برای تکمیل خودروها در گمرک است و با رفع مشکلات گمرکی به سرعت این خودروها تکمیل و وارد بازار می شود.

وی در ادامه در خصوص طرح دوباره طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: این طرح، البته طرح ناپخته ای بود و تنها برای پیش از تحریم های خودرویی بود و هم اکنون این طرح مسکوت مانده است.

خسروشاهی همچنین در خصوص احتمال تغییرات در هیات مدیره شرکتهای خودرویی گفت: تغییری در حوزه مدیرعاملی شرکتهای خودروسازی در حال حاضر مطرح نیست اما احتمال برخی تغییرات در هیات مدیره شرکتهای خودروسازی وجود دارد.

کد خبر 100091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha