رنگ های تعمیراتی طیف با مجوز سایپایدک وارد شبکه می شود

پرشین خودرو: رنگ های تعمیراتی طیف سایپا، مشکل خودروهای تصادفی در کشور را مرتفع خواهد کرد و واژه خودروی بی رنگ یا رنگ شده دیگر معنی سابق را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تامین نیازهای اولیه صنعت خودرو در زمانی که هر روز اخبار تحریم ها بیشتر رنگ واقعیت به خود می گیرد بسیار مهم و ضروری است.

یکی از مهمترین نیازهای صنعت خودرو، رنگ است. نیازی که وابستگی ما به خارج از مرزها را تقویت کرده و خودکفایی صنعت خودرو را به خطر می اندازد.

طیف سایپا برای رفع نگرانی صنعت در مورد تامین نیازهای رنگی خود، سال 97 را بسیار پر توان و با انگیزه آغاز کرد و فریبرز ظروفی مدیرعامل این مجموعه از آینده بسیار روشن طیف سخن می گوید.

در 26 تیرماه 97 اولین قسمت از گفت وگوی اختصاصی پرشین خودرو را با مدیرعامل طیف سایپا منتشر کردیم و امروز قسمت پایانی این گفت وگو را با یکدیگر می خوانید.



* آقای ظروفی از فعالیت های نوین طیف سایپا گفتید، آیا کاری هست که در سال 97 برای اولین بار توسط مجموعه شما اجرایی شود؟

از امسال به دنبال این هستیم که نه تنها بعد فروش را رشد دهیم بلکه برای اولین بار اجرای کار را هم در دست خود گرفته و مجری، خود طیف باشد. این مهم در مشهد کلید می خورد و به شهر های دیگر کشور نیز توسعه خواهد یافت.


*علت اینکه می خواهید مجری کار ها نیز خودتان باشید چیست؟

اجرای کارهای تخصصی مانند رنگ، تخصص خاص خود را دارد و مطمئنا وقتی کسی خودش رنگ می سازد، بهتر می داند که چگونه و در چه شرایطی از این ساخته خود استفاده نماید. پرسنل طیف دارای این تخصص هستند و بهترین انتخاب برای اجرای پروژه های رنگی خواهند بود.

از این به بعد در طیف سایپا، تنها تعریف و اجرای پروژه را در نظر نخواهیم داشت بلکه، مدیریت صحیح کنترل پروژه نیز برای ما مهم خواهد بود. زیرا یکی از نقاط ضعف طرح ها در کشور ما نبود کنترل پروژه است برای همین یک پروژه 2 ساله در 20 سال تکمیل می شود.

 

رنگ های تعمیراتی


*با آغاز تحریم ها، آیا مشکلی در تامین مواد اولیه خود و در ادامه برای تامین و نیاز خودروسازها خواهید داشت؟

در خصوص رنگ های خودرویی تنها در مورد رنگ ED مشکل خواهیم داشت زیرا این رنگ دارای رزین خاصی است که ما در کشور نداریم. البته تا خرداد 98 سفارش گذاری و تمهیدات انجام شده و مشکلی نخواهیم داشت. موازی با این کار با شرکت « نورو کره» برای تولید مشترک رزین در داخل صحبت هایی شده است و اگر به جمع بندی برسیم شاید این مشکل به طور کامل مرتفع شود.

در بحث مواد اولیه مشکلی نداریم زیرا شریک تجاری ما در قزاقستان و ترکیه مجموعه های تولیدی دارد و ما از این طریق نیز تامین می شویم.

راه های جایگزین برای تامین موارد اولیه را در دست داریم و اگر مشکل رد و بدل کردن مالی مرتفع شود، دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.


*آقای ظروفی خیلی از کارشناسان و مردم از رنگ بندی سبد خودرویی کشور ایراد می گیرند و از سیاه و سفید بودن بازار دلخورند. واقعا چرا سیاه و سفید و نه رنگین کمان؟

ابتدا عرض کنم که ما مشکلی به نام تامین رنگ های غیر سیاه و سفید نداریم. ملاک عمل سایپا در تولید خودروهای رنگی، مشتری و انتخاب وی است. در حال حاضر 6000 دستگاه خودروی رنگی در سایپا وجود دارد که خریداری برای آنها نیست. چرا؟ شاید فرهنگ استفاده از خودروی رنگی در کشور نداریم. به هر حال طیف برای تنوع رنگی مشکلی ندارد اما؛ بر اساس سفارش گذاری سایپا کار می کند. به زودی طرحی جدید در ورودی مجموعه طیف چشم ها را به خود خیره خواهد کرد و شاید در آن زمان تقاضا برای خرید خودروهای رنگی افزایش یابد. یک خودرو از سایپا تحویل خواهیم گرفت و از تمامی رنگ های قابل تولید در رنگ آمیزی آن استفاده خواهیم کرد. مطمئن هستیم که رویه خرید سیاه و سفید تغییر می کند.

ما برای توسعه ورود خودروهای رنگی به بازار باید خدمات پس از فروش آن را نیز افزایش دهیم یعنی رنگ خودرو قابلیت تعمیر داشته باشد.


* به نکته مهمی اشاره فرمودید، ماشین تصادفی و رنگ شده از همین نبود خدمات و رنگ تعمیراتی به وجود آمده است و شاید دلیل سیاه و سفید بودن انتخاب های ایرانیان همین نبود قابلیت تعمیر است. برنامه طیف برای این حوزه چیست؟

یکی از برنامه های اولویت دار طیف همین رنگ های تعمیراتی است. این حوزه بازار بکری دارد و برای این مهم با سایپا یدک گفت وگو شده و اگر رنگ های تعمیراتی ما تایید شود، تولید انبوه را کلید خواهیم زد و دیگر رنگ طیف به عنوان یک برند در دفترچه های فروش معرفی می شود و لوگوی ما نیز در نمایندگی های خدمات پس از فروش سایپا نقش خواهد بست.


*یکی از نقاط ضروری در مجموعه های تولیدی مانند طیف، بخش R&D است. در این حوزه تغییری را شاهد خواهیم بود؟

طیف مرکز تحقیق و توسعه دارد اما این یک چیز عمومی است و در ذهن بنده چیزی فراتر از عام وجود دارد. ما به R&D "های تک" نیاز داریم. ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان باید به سمت "های تک" و استفاده از تکنولوزی نوین حرکت کنیم.

این مهم ادبیات خاص خودش را می خواهد و البته نخبگان خاصی نیز برای کار مورد نیاز است. ما بر این اساس مرکز تحقیقاتی خودمان را طراحی می کنیم که با مرکز جنرال فعلی تفاوت های فاحشی خواهد داشت.

پایان- گفت وگو از محمد علی رفیعی

کد خبر 100104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha