کد خبر 100168
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
برنامه هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

پرشین خودرو: چهارمین هفته ازهجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) با برگزاری چهار دیدار هم زمان آغاز می شود و درمهم ترین دیدارهای این هفته پارس جنوبی جم با استقلال تهران در روز نخست و پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان درروز دوم با یکدیگر روبه رو می شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، براساس جدول برنامه ریزی شده سازمان لیگ، در ادامه رقابت های روز نخست از هفته چهارم پیکان با گسترش فولاد، پارس جنوبی جم با استقلال تهران و فولاد خوزستان با نساجی مازندران دیدار خواهند کرد.
سپیدرود رشت – پدیده مشهد
بی شک تیم سپیدرود رشت پرحاشیه ترین تیم حال حاضر لیگ برتر ایران است و این روزها بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه علاقه مندان به فوتبال در شهر رشت قرار دارد. البته اتفاقات این تیم به قبل از آغاز این رقابت ها بازمی گردد و هرروز خبری درباره این تیم بر روی خروجی رسانه ها قرار می گرفت.
با شروع لیگ برتر تیم سپیدرود رشت در دو بازی نخست خود نتایج دور از انتظاری کسب کرد، با شکست سه بر صفر برابر سایپا و شش بر یک مقابل سپاهان، بار دیگر حواشی در این تیم شدت گرفت و سرانجام یکشنبه گذشته « خداداد عزیزی» که هدایت این تیم را برعهده داشت پس از حضور سه جلسه ای در لیگ برتر به صورت توافقی از این تیم جدا شد.
از سوی دیگر «حسین کعبی» کاپیتان این تیم که با دستور عزیزی از این تیم کنار گذاشته شده بود، دوشنبه خود را به مربیان این تیم در رشت معرفی کرد و به تمرینات این تیم بازگشت.
به طورحتم بازیکنان این تیم در دیدار چهارم خود در لیگ برتر کار دشواری برابر پدیده مشهد، تیمی که با گل های دقایق پایانی رقبای خود را شکست می دهد خواهند داشت و باید برای کسب امتیاز از این تیم صبور و هشیار باشند.
شاگردان «یحیی گل محمدی» سرمربی تیم پدیده هم اکنون با کسب 6 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی این رقابت ها قرار دارند و درصورت برتری در دیدار برابر سپیدرود رشت می توانند به صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر صعود کنند و این مساله کار یاران حسین کعبی را دشوارتر می کند.
پیکان – گسترش فولاد
دیدار تیم های پیکان و گسترش فولاد تبریز به طوریقین یکی ازدیدارهای جذاب هفته چهارم خواهد بود. در این دیدار شاهد جدال تفکرات «مجید جلالی» و «فیروز کریمی» دو بازیکن سال های دور فوتبال ایران که مدت هاست در لیگ برتر مربیگری می کنند، خواهیم بود.
شاگردان جلالی در تیم پیکان شروع خوبی در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر داشته اند و هم اکنون با پنج امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر قرار دارند. آنان سه دیدار دشوار مقابل تیم های استقلال تهران، سایپا و سپاهان را پشت سر گذاشته و به حق امتیازات خوبی نیز کسب کرده اند.
هرچند بعضی از کارشناسان معتقدند جلالی در لیگ هجدهم تیمش را با تفکرات دفاعی به زمین می فرستد که البته او نیز در پاسخ به این گروه از منتقدان عنوان کرد: چنانچه برای تیم پیکان 70 میلیارد تومان هزینه می کردیم، شرایط ما نیز تغییر می کرد و بازی هجومی در دستور کار بازیکنان قرار می گرفت.
درباره تیم گسترش فولاد، تیمی که با کسب سه تساوی متوالی هم اکنون در رده دهم جدول رده بندی لیگ برتر قراردارد، نیز باید عنوان کرد بازیکنان این تیم هنوز در شرایط آرمانی قرار نگرفته اند و کادر فنی این تیم به منظور آماده سازی و هماهنگ تر شدن بازیکنان نیاز به زمان بیشتری دارد. اما از آنجا که مربیان 2 تیم سابقه طولانی در لیگ برتر دارند، می توانیم انتظار یک دیدار جذاب را از 2 تیم پیکان و گسترش فولاد داشته باشیم.
فولاد خوزستان – نساجی مازندران
شاگردان «سیروس پورموسوی» در هفته چهارم به دیدار شاگردان «جواد نکونام» در تیم تازه لیگ برتری شده نساجی مازندران که از سه بازی 2 امتیاز کسب کردند، می روند.
به طور حتم تیم ریشه دار فولاد خوزستان که با کسب 2 عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ برتر کارنامه درخشانی در این لیگ دارد به آسانی از کنار سه امتیاز این دیدار عبور نخواهد کرد و برهمین اساس با استفاده از امتیاز میزبانی و تمامی توان خود از تیم نساجی مازندران در زمین خودی پذیرایی می کند.
فولادی ها هم اکنون با 4 امتیاز در رده نهم جدول رده بندی این رقابت ها ایستاده اند و اما درباره تیم نساجی مازندران که با کسب 2 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی این رقابت ها جای گرفته است، باید عنوان کرد آنان در جدی ترین دیدار خود در این رقابت ها مغلوب تیم ذوب آهن شده و در دومین دیدار با اهمیت خود در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر یک امتیاز از تیم پارس جنوبی جم گرفته اند و برای دشت سه امتیازی از لیگ برتر باید خود را به آب و آتش بزنند و مقابل فولاد خوزستان بیش از گذشته تلاش کنند.
پارس جنوبی جم – استقلال تهران
بدون شک تیم استقلال تهران در فصل جاری رقابت های لیگ برتر، زیباتر از فصل قبل فوتبال بازی می کند و شاگردان «وینفرد شفر» در این تیم به جز دیدار برابر پیکان، مقابل تیم های قدرتمند ذوب آهن و تراکتورسازی بازی فنی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند.
این تیم با اضافه شدن نفرات جدیدی همانند مرتضی تبریزی، الحاجی گرو، طارق همام، مارکوس نومایر وعلی کریمی به دنبال خلق روزهای بهتر در لیگ برتر است و به طور حتم با تمام قوا به دیدار تیم خوب پارس جنوبی جم می رود.
آبی های پایتخت هم اکنون با کسب پنج امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی ایستاده اند و نسبت به فصل گذشته شرایط مناسب تری در جدول رده بندی این رقابت ها دارند.
از سوی دیگر شاگردان «مهدی تارتار» تیم پارس جنوبی جم که شروع خوبی در لیگ هجدهم نداشتند، رفته رفته وضعیت مناسب تری گرفته و این روزها روزگار خوبی را سپری می کنند؛ از این رو حریف دسته و پا بسته ای مقابل استقلال نخواهند بود.

در روز دوم از هفته چهارم این رقابت ها که پس فردا (جمعه) برگزار می شود، ابتدا تیم تراکتورسازی به دیدار تیم سایپا می رود و در ادامه در شهرآورد اصفهان 2 تیم ذوب آهن و سپاهان با یکدیگر مصاف کرده و در دو دیدار هم زمان که در ساعت 20:30 برگزارمی شود، تیم های صنعت نفت آبادان با استقلال خوزستان دریکی از شهرآوردهای جنوبی کشور و پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان برابرهم صف آرایی می کنند.

 

فوتبال

 

تراکتورسازی – سایپا
تیم تراکتورسازی که درهفته گذشته برابر استقلال تهران با قبول شکست 3 بر صفر غافلگیر شد و هفته بدی را سپری کرده است، در دومین دیدار حساس هفته چهارم از ساعت 19:45 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برابر سایپا به میدان می رود.
شاگردان«جان توشاک» که به رغم بزرگ نمایی که پیش از آغاز لیگ هجدهم درباره آنان صورت گرفت، هم اکنون با 2 تساوی و یک شکست در رده پانزدهم جدول 16 تیمی لیگ برتر قرار دارند؛ جایگاهی که به هیچ وجه مناسب این تیم ریشه دار و درحال حاضر متمول لیگ برتر با هواداران پرشور بی شمارش نیست.
به طور حتم تیم تراکتورسازی برای بازگشت به جایگاه واقعی خود در جدول رده بندی لیگ برتر باید بر تیم سایپا غلبه کند تا بتواند خود را از انتهای جدول جدا کند و از این منطقه رهایی یابد.
اما حریف این تیم در روز جمعه تیم سخت کوش سایپاست و کسب برتری مقابل این تیم در شرایط فعلی برای تیم تراکتورسازی که بازیکنانش به لحاظ بدنی مشکل داشته و برای هماهنگ شدن نیاز به زمان بیشتری دارند، کار ساده ای نیست.
البته جان توشاک در تازه ترین گفت وگوی خود با یکی از رسانه ها عنوان کرده که با این تیم می تواند در لیگ برتر نتیجه بگیرد و کار دشواری پیش رو ندارد.
تیم سایپا نیز هم اکنون با چهار امتیاز در رتبه هشتم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر ایستاده است و به طوریقین آنان نیز با توجه به شرایط حریف بدنبال برتری مقابل این تیم بوده و تمام تلاش خود را برای این مهم به کار خواهند گرفت.
ذوب آهن - سپاهان
به طوریقین شهرآورد فصل جاری رقابت های لیگ برتر نسبت به دوره قبل این رقابت ها حساس تر و دیدنی از قبل است. کادر مدیریتی دو باشگاه با خانه تکانی اساسی، تیم هایشان را آماده رقابت در لیگ هجدهم کرده و تا هفته سوم نیز دو تیم نتایج قابل قبولی بدست آورده اند.
جدای از کسب نتایج مناسب، دو تیم ذوب آهن و سپاهان به لحاظ فنی نیز در سطح قابل قبولی فوتبال بازی می کنند و این موضوع زیبایی های این فصل را دو چندان کرده است.
هردو تیم در پایان هفته سوم پنج امتیازی بودند، اما تیم سپاهان به دلیل تفاضل گل بهتر در رده سوم و ذوب آهن در جایگاه ششم جدول رده بندی ایستادند.
صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان
در دیگر شهرآورد این هفته دو تیم جنوبی صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان درحالی برابر یکدیگر قرار می گیرند که تیم صنعت نفت به رغم شایستگی در هفته سوم با گل دقیقه 3+90 «امین قاسمی نژاد» مغلوب پدیده مشهد شد و تیم استقلال خوزستان نیز در یکی از پرحاشیه ترین دیدارهای هفته سوم، پرسپولیس صدرنشین فعلی رقابت های لیگ برتر را در ورزشگاه غدیر اهواز با تساوی بدون گل متوقف کرد.
هر دو تیم از سه دیدار گذشته خود 2 امتیاز کسب کرده اند و به نظر می رسد دیدار دو تیم با شرایطی که هم اکنون دچار آن هستند بازی چندان جذابی نخواهد بود، اما حضور پرشور هواداران تیم صنعت نفت در ورزشگاه زیبایی های این دیدار را دو چندان خواهد کرد.
پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان
هنوز اتفاقات دیدار هفته گذشته شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» برابر استقلال خوزستان نقل محافل ورزشی است و پرسپولیسی ها همچنان درگیر این موضوع هستند. دراین خصوص کافی است به درگیری «حسین ماهینی» کاپیتان پرسپولیس در جلسه تمرین تیم با بعضی از هواداران اشاره کرد که با دخالت سرپرست تیم این موضوع ختم به خیر شد و برانکو از رفع این مشکل خبر داد.
شاگردان برانکو در این هفته در تمرینات آماده نشان داده اند و به طورحتم به دنبال سه امتیاز و تداوم صدرنشینی خود در لیگ برتر هستند.
نفت مسجد سلیمان با «عبداله ویسی» از سه بازی دو امتیاز کسب کرده و در دیدار برابر سرخپوشان پایتخت حداقل به دنبال یک امتیاز این بازی است.
البته او تیم جوانی در اختیار دارد که به تازگی از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است و نباید از جوانان این تیم که شاید بسیاری از آنان برای نخستین بار درورزشگاه آزادی به میدان می روند انتظار ارائه یک بازی زیبا مقابل پرسپولیس را داشت.

کد خبر 100168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha