کد خبر 100203
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
538 هزار راننده برای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تاکنون 538 هزار نفر از رانندگان و همسران آنها در سطح کشور برای استفاده از بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، ' عبدالهاشم حسن نیا ' روز چهارشنبه در پایانه حمل بار شهرستان مبارکه در جمع رانندگان افزود: 90 درصد از بار و مسافر در کشور از طریق جاده حمل می شود و مسئولیت سنگینی برعهده وزارت راه و شهرسازی است.
وی، به نقش تنظیم گری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در روابط صاحب بار، شرکت و رانندگان اشاره کرد و گفت: انباشت مشکلات رانندگان از یک سو و وضعیت سخت اقتصادی کنونی از سوی دیگر، اصلاح شرایط را زمان بر کرده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به توجه این سازمان به مباحث معیشتی و مشکلات اقتصادی رانندگان افزود: به دنبال ایجاد تسهیلات قرض الحسنه برای رانندگان و ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر هستیم.
وی افزود: با تکیه بر اسناد بالادستی خدمات عرضه شده به رانندگان بهبود خواهد یافت.
حسن نیا در رابطه با مشکل تامین لاستیک، قطعات و تعمیرات نیز افزود: طی جلسات متعدد مقرر شد لاستیک با ارز دولتی وارد شده و در اختیار رانندگان قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین در حاشیه آغاز عملیات احداث سه پروژه عمرانی راه و شهرسازی مبارکه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از شهرستان های اصفهان و مبارکه به عنوان قطب ها و کریدورهای حمل و نقل کشور نام برد و افزود: این دو شهرستان در حمل و نقل از اهمیت خاصی برخوردارند.
حسن نیا افزود: استان اصفهان با داشتن حدود 35 هزار دستگاه وسیله نقلیه و حمل و نقل بار و مبارکه با سه هزار دستگاه نشان می دهد که این دو شهرستان از جایگاه ویژه ای در حمل و نقل بار در کشور برخوردارند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر اصفهان، یکی از استان های حساس در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه ای که امروز عملیات احداث آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آغاز شد حدود 22 کیلومتر از مسیر آن بصورت چهار خطه و از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

 

رانندگان

 

وی یادآور شد: این کریدور، مرکز و شمال غرب کشور را به استان های تهران، اصفهان وهمچنین بروجن، لردگان به سمت ایذه و باغملک و در نهایت بندر امام وصل می کند و همچنین از مسیرهای دیگری به بندر بوشهر نیز متصل می شود.
حسن نیا افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط اداره کل راه وشهر سازی، امید است تا پایان سال آینده، این محور چهار خطه شود و مردم بتوانند برای تردد در این مسیر که از مسیرهای پرتصادف محسوب می شود به آرامی و ایمن عبور کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از جمله برنامه های این سازمان را توسعه شبکه بزرگراهی و آزاد راهی عنوان کرد و گفت: ایمن و کیفی سازی وضع موجود جاده ها در دستور کار این سازمان قرار دارد و امید است بتوانیم با تامین اعتبار بیشتر و رفع مشکلات موجود خدمات بهتری برای تسهیل رفت و آمد مردم در جاده ها ارائه دهیم.
وی، همچنین با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک جاده ها به خاطرتولید کارخانجات صنعتی مانند سیمان، فولاد، ذوب آهن و پالایشگاه است گفت: این صنایع به دلیل تقاضای سفر و حمل و بار، در ترافیک جاده ای سهم دارند و اگر در اجرای پروژه های عمرانی مشارکت کنند، زمینه تسهیل حمل بار و مسافر و همچنین کاهش هزینه های بار از مبدا تا مقصد را فراهم می نمایند.
حسن نیا خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر صنایع بزرگ استان اصفهان به عنوان پایلوت برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی این استان مشارکت کرده اند.
به گزارش ایرنا، عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر و تقاطع غیرهمسطح لاو- مجلسی شهرستان مبارکه روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد.
باند دوم جاده مبارکه - بروجن به طول حدود 26 کیلومتر و با اعتبار 40 میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و همچنین تقاطع غیرهمسطح لاو - مجلسی با مشارکت فولاد مبارکه با اعتبار چهار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.
شهرستان مبارکه در فاصله 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

کد خبر 100203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha