دولت مقصر تمام اتفاقات صنعت و بازار خودرو

پرشین خودرو: برای تولید و ورود خودروهای برقی کارهای خوبی در دست اجرا بود که با تلاش دولت و وزارت صنعت، تمام این فعالیت ها به مشکل برخورد و متوقف شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از سیاست های دولت در سال های گذشته، دعوت از خودروسازان بزرگ جهان برای تولید در داخل کشور بوده است. پژو، سیتروئن و رنو جزو اولین هایی بودند که آمدند و کمی کار را جلو بردند اما سایرین یا نیامدند و یا در اواسط کار پشیمان شدند.

دولتی ها برای رفع مشکل به سراغ نمایندگان برندهای خاص در کشور رفته و توصیه کردند تا این نمایندگان با کمک شرکت های مادر طرف قرارداد خود، وارد فاز تولید خودرو شوند.

برخی از واردکنندگان و نمایندگان برندهایی مانند سانگ یانگ، میتسوبیشی و بنز قدم های اولیه مطالعه و مذاکره برای این مهم را آغاز کردند اما وقتی دولت و وزارت صنعت تکلیفش با خودش مشخص نباشد، همه چیز گره می خورد و این دقیقا همین اتفاقی است که در حال حاضر در عرصه خودرو رخ داده.

واردات ممنوع شده و شرکت های واردکننده و نمایندگان خودروسازان خارجی عملا بی کار شده اند. حال معلوم نیست این شرکت های بزرگ که با کم لطفی دولتی ها رو به رو شده اند هنوز مایل به تولید خودرو در شرایط فعلی هستند و یا عطای این مهم را به لقایش خواهند بخشید.

 

صنعت و بازار خودرو


مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با رد تاثیر اقدامات اخیر دولت بر روند حرکتی برخی از نمایندگان خودرویی برای تولید در داخل گفت: این یک خیال باطل است که آقایان فکر کنند به دلیل سیاست های ایشان اعضای انجمن واردکنندگان خودرو برای تولید در داخل آستین ها را بالا زده اند.

وی ادامه داد: این رخداد، سیاست انجمن بوده است و این طور نبوده که امروز اعلام کنند واردات ممنوع و ما نیز از همان لحظه تصمیم به تولید خودرو در داخل گرفته باشیم بلکه این مهم از بهمن ماه سال 95 کلید خورده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: مصوبه هیات مدیره انجمن در تاریخ ذکر شده از تمام اعضاء خواسته بود تا در تعامل فی مابین شرکت های مادر و واردکننده ها، 2 سایت پیگیری شود. نخست ساخت در داخل و دوم واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی و این موضوع بسیار قدیمی تر از آن است که دوستان دولتی به نام خود بزنند.

وی افزود: در راستای این مصوبه برخی از اعضا، سایپای خمین را خریدند تا تولید در آنجا استارت بخورد و خطوط تولید را وارد کنند اما با کارشکنی های فعلی دولت این مهم نیز متوقف شد.

دادفر تا کید کرد: قرار بود در راستای واردات خودروهای برقی و هیبریدی، بر روی ایجاد جایگاه های شارژ نیز سرمایه گذاری انجام شود و اتفاقا کارهای خوبی در این زمینه انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی همیشه در درست کردن یک گام جلوتر از دولت بوده و متاسفانه دولت در خراب کردن همیشه جلوتر از بخش خصوصی است.
 

کد خبر 100210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha