مشهور شدن به قیمت تخریب خودروسازان!

پرشین خودرو: برخی از مسئولان و صاحبان تریبون برای جلب نظر و توجه مردم و كسب شهرت بیاناتی را اظهار می كنند كه نشانی از اندیشه و تخصص در آن دیده نمی شود.

به گزارش پرشین خودرو، به تازگی معاون وزیر راه و شهرسازی در قیاسی مع الفارق، جامعه ایران را با كشورهایی كه در همه زمینه ها بالاترین استاندارد را دارا هستند هم سنجی فرموده اند كه جای تامل دارد.

ایشان خودروسازان را تصمیم گیرنده حوزه های سوختی هم دانسته اند و گفته اند كه خودروسازان اجازه اجرای استراتژی كاهش قیمت خودرو در مقابل افزایش نرخ سوخت را نمی دهند!

از این رو تقریر ایشان را می توان مورد نقد قرار داد كه اگر به كمی عقب تر برگردیم می توان این ادعا را كرد كه خودروسازان با برنامه های فروش متعددی به اجرا گذاشتند، زیان تولید را به جان خریدند تا فشار بر مردم و مشتریان وارد نشود و خودرو از سبد هزینه های خانوار حذف نشود.

خودروسازان در طول سال های اخیر علی رغم افزایش چند درصدی و گاه چند برابری قیمت نهاده های تولید از نیروی انسانی گرفته تا مواد اولیه و... از افزایش قیمت محصول امتناع كرده اند تا شهروندان را از داشتن خودرو محروم نكنند.

اگر اینگونه نبود قیمت محصولات خودروسازان دست كم دو برابر قیمت های فعلی می بود. آیا این اقدامات و همراهی ها چیزی جز حمایت از مردم و مشتریان و دور نگه داشتن اهرم فشار اقتصادی «خودرو» بر دوش مردم است؟

معاون محترم راه و شهرسازی را باید دعوت به پاسخگویی در حیطه وظایف خود كرد. باید از ایشان پرسید كه برای راهداری، بهبود كیفیت بزرگراه ها كه یكی از عوامل مهم افزایش تلفات جاده ای است چه اقدامی كرده اند؟ عوارض های دریافتی در بزرگراه ها را صرف كدام توسعه جاده ای می كنند كه دور از انظار مردم است؟

تا به كی مردم باید قربانی بیش از دوهزار و 500 نقطه حادثه خیز كه در جاده های كشور شناسایی شده باشند؟ برنامه وزارتخانه متبوع شما چه اقداماتی برای رفع آن داشته است؟ آیا برنامه ای برای اجرای استانداردهای 85 گانه ای كه بخشی از آن مربوط به ایجاد شرایط بهینه در معابر است دارید؟

نیكوتر است، ایشان به جای اظهارنظرهای دور از واقع و غیركارشناسی، به انجام وظایف خود بپردازند و در همان حیطه پاسخگو باشند و به جای نقد دیگران، عملكرد خود را در مورد سنجش قرار دهند تا به استانداردها و معیارهایی كه از آن سخن گفته اند نزدیك شوند.

کد خبر 100223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha