کد خبر 100238
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
علائم هشداردهنده حمله قلبی در مردان

پرشین خودرو: به نظر می رسد نشانه‌هایی در مردان وجود دارد که می تواند هشداردهنده بروز حمله قلبی باشد. با شناخت این علائم می توانید قبل از تجربه حمله قلبی، فورا به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بدون شک بیماری‌های قلبی،یکی از حادترین بیماری‌ها طبقه بندی می‌شوند. یکی از بارزترین نوع بیماری های قلبی، حمله قلبی است که معمولا راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. لازم است که همه افراد با نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی آشنا باشند و این نکته مهم را بدانند که مشکلات قلبی در میان زنان و مردان به اشکال مختلفی بروز می‌کند.

 

حمله قلبی

 

مشکلات گوارشی

 تهوع، استفراغ و سایر مشکلات معده می‌تواند نشانه‌های هشدار دهنده حمله قلبی در مردان باشد. درد شکم یا سوزش معده نیز می‌تواند نشانه‌ای از حمله قلبی خاموش باشد. گفته می‌شود که سالانه ۲۰۰ هزار مرد آمریکایی، دچار حمله قلبی خاموش می‌شوند.

خر و پف

 خر و پف مداوم علامت ابتلا به آپنه خواب است. آپنه خواب وضعیتی جدی است که باعث قطع تنفس در هنگام خواب عمیق می‌شود. آپنه خواب علت اصلی ابتلا به فشار خون بالا و حمله قلبی در مردان است. فشار خون بالا خود عامل ضربان قلب نامنظم است و خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

فشار قفسه سینه

 اگر احساس سنگینی روی قفسه سینه می‌کنید، این علامتی هشدار دهنده برای ابتلا به حمله قلبی است. این ناراحتی معمولا در قسمت چپ قفسه سینه و یا وسط آن اتفاق می افتد. شروع ناگهانی درد در قفسه سینه نیز نشانه‌ای از ابتلا به حمله  قلبی است که به آن «حمله قلبی هالیوودی» نیز گفته می شود؛ درست همانطور که در فیلم‌ها این تصویر را بارها دیده اید. چنین دردی یک مورد اورژانس پزشکی است و باید سریعا تحت درمان قرار گیرد.

تنفس سنگین

 کم ‌آوردن نفس و تنفس سنگین مثل زمان حمل بار، آن‌ هم وقتی که دراز کشیده‌اید، ممکن است نشانه‌ حمله یا مشکل قلبی باشد. همچنین ممکن است نشانه‌ آریتمی قلب (غیرطبیعی ‌بودن ریتم قلب) باشد. در صورت داشتن چنین نشانه‌ای حتما فرد باید  مورد آزمایش قرار بگیرد. به‌ خصوص اگر تازه در بدنتان چنین اتفاقی را مشاهده می‌کنید.

درد در نقاط دیگر بدن

طبق آنچه دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرده است، حمله قلبی فقط به معنای احساس درد در قفسه سینه نیست؛ بلکه نقاط دیگر بدن مانند معده، شانه‌ها، یک یا هر دو دست، کمر، گردن، فک و حتی دندان‌ها نیز دچار درد می‌شوند.  اگر شما در وضعیت استرس‌زا نیستید، اما علائم اضطراب قوی مانند تنگی نفس یا سنگینی قفسه سینه را دارید، ممکن است در آستانه حمله قلبی قرار گرفته باشید.

کد خبر 100238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha