گرندتور؛ دومین برنامه پربیننده اینترنتی در بریتانیا

پرشین خودرو: فصل دوم گرندتور پس از سریال آمریکایی فرندز، دومین برنامه‌ی پربیننده‌ی استریم شده بریتانیا در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، سازمان رگولاتوری رسانه‌ای آفکام بریتانیا (Ofcom) پس از پایش فعالیت ۲۵۰۰ نفر، فهرست ۱۰ برنامه‌ی پرطرفدار استریم شده در این کشور را منتشر کرده است. بر اساس فهرست منتشر شده، ۱۰ برنامه‌ی پربیننده‌ی بریتانیا از طریق سرویس‌های اشتراک استریم آنلاین نتفلیکس و آمازون منتشر شده‌اند.

در جایگاه دوم پربیننده‌ترین برنامه‌ی استریم بریتانیا، فصل دوم مستند خودرویی گرندتور (The Grand Tour) با اجری سه مجری مشهور و سابق برنامه‌ی تاپ‌گیر BBC؛ جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می قرار گرفته است. درواقع به‌لطف گرندتور و البته سرمایه‌گذاری هنگفت مقامات آمازون، تعداد مشتریان سرویس استریم آمازون پرایم رشد قابل توجهی داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده، فصل اول گرندتور توسط ۲۷ درصد از کاربران آمازون پرایم تماشا شده اما این درصد در فصل دوم با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است. البته آمازون آمار دقیق مشترکان سرویس استریم خود را منتشر نکرده است، بنابراین مشخص نیست که کاهش مخاطبان فصل دوم گرندتور، مربوط به کاهش کلی مشترکان آمازون پرایم است یا نه. از طرفی گرندتور یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی در دنیای دانلود غیرقانونی است که روزبه‌روز به تعداد آن هم اضافه می‌شود.

 



در فهرست منتشر شده توسط آفکام، پربیننده‌ترین برنامه‌ی استریم شده توسط مردم بریتانیا مربوط به سریال تلویزیونی و بسیار پرطرفدار فرندز (Friends) است. این سریال کمدی از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در ۱۰ فصل و ۲۳۶ قسمت پخش شد، اما هرروز پس از گذشت ۲۴ سال، طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. ماجراهای ۶ شخصیت دوست‌داشتنی راس، ریچل، مانیکا، جویی، چندلر و فیبی به‌قدری طرفدار دارد که تعداد بینندگان آن در نتفلکیس دوبرابر گرندتور باشند. دیگر نکته‌ی قابل توجه این است که از بین ۱۰ برنامه‌ی استریم شده‌ی پربیننده‌ی بریتانیا، هشت مورد مربوط به نتفلیکس است و آمازون فقط با دو برنامه در جایگاه دوم و دهم قرار گرفته است. فهرست ۱۰ برنامه‌ی اینترنتی و پرطرفدار بریتانیا به شرح زیر است:

Friends – نتفلکیس
The Grand Tour – آمازون
The Crown – نتفلکیس
Stranger Things – نتفلکیس
Peaky Blinders – نتفلیکس
Black Mirror – نتفلیکس
The Big Bang Theory – نتفلیکس
Brooklyn Nine-Nine – نتفلیکس
The Good Place – نتفلکیس
Vikings - آمازون

کد خبر 100244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha