کد خبر 100260
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
راهکار‌های مصرف بهینه بنزین چیست؟

پرشین خودرو: رشد مصرف بنزین همواره یکی از دغدغه‌های بیان شده برای بنزین و سایر حامل‌های انرژی بوده که برای مقابله با این رشد مصرف باید اقدامات متنوعی صورت گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، رشد مصرف بنزین در ماه‌های گذشته از سوژه‌های رسانه‌ها و کارشناسان بوده تا با آسیب شناسی دلایل آن به مقابله با این سرعت رشد مصرف بپردازند.


نگاهی به آمار‌ها نشان دهنده رشد‌های ۱۰،۸ درصدی، ۸،۲ درصدی، ۱۱،۲ درصدی، ۸،۵ درصدی از فروردین ماه تا تیر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان داده که میانگین ۴ ماه را می‌توان ۹،۶ درصد اعلام کرد.

برای این میزان رشد تا کنون دلایلی همچون قیمت پایین بنزین، در برخی ماه‌ها مسافرت و تعطیلات، افزایش تعداد خودرو‌ها و در برخی موارد قاچاق سوخت نام برد.

نصرالله سیفی رئیس سابق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در خصوص مصرف سوخت گفت: رشد مصرف بنزین در ماه‌های گذشته دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که سهم افزایش اختلاف قیمت بنزین و قیمت دلار آزاد بیشتر از سایر موارد است.

 

مصرف بنزین

 


وی افزود: قیمت بنزین در ایران به ازای هر هزار تومان ثابت است که این هزار تومان زمانی که دلار ۳۷۰۰ تومان بود یک چهارم دلار ارزش داشت در حالی که شرایط فعلی متفاوت‌تر بوده که این امر جاذبه جدیدی برای قاچاق بنزین ایجاد می‌کند.

رئیس سابق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به بیان راهکار پرداخت و گفت: کارت انرژی بهترین راهکار برای مدیریت مصرف سوخت است، این کارت ابزاری برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون وارد شدن فشار به مردم خواهد بود که علاوه بر بنزین برای سایر حامل‌های دیگر انرژی مانند گازوئیل، آب، برق و گاز قابل استفاده خواهد بود.

در طرف مقابل برای صرفه جویی در مصرف سوخت صاحبان خودرو از یک سو و دولتمردان از سوی دیگر می‌توانند برای بهبود مصرف گام بردارند.

به طور مثال افراد می‌توانند از طریق راهکار‌هایی مانند تنظیم باد تایرها، تنظیم بودن موتور خودرو، استفاده کمتر از کولر خودرو، بالا بودن شیشه خودرو، شیوه صحیح رانندگی، زاویه و انحراف داشتن چرخ‌ها نسبت به یکدیگر، استفاده از روغن موتور و موارد مشابه میزان مصرف خود را تا حجم قابل توجهی کاهش دهند.

در جهت مقابل نیز جمع آوری نظرات کارشناسان این حوزه، بررسی، پرورش و استفاده از آن‌ها می‌تواند مطمئن‌ترین راهکار برای پیروزی در مسابقه شانه به شانه تولید و مصرف بنزین را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 100260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha