خروج شرکت راه آهن آلمانی از ایران باید مستلزم هزینه هایی باشد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس، از بررسی قراردادهای بین المللی وزارت راه در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: خروج شرکت راه آهن دولتی آلمانی از ایران باید مستلزم هزینه هایی برای آن باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به تصمیم شرکت راه آهن دولتی آلمان برای خروج از ایران به علت تحریم ها، گفت: باید تعهداتی که طرفین نسبت به یکدیگر در قرارداد در نظر گرفته اند ضمانت اجرایی داشته باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معمولا ضمانت اجرایی توسط ضمانت نامه هایی که معتبر بوده و از طرف بانک ها یا موسسات اعتباری صادر می شود میان طرفین قرارداد ردو بدل می شود، افزود: اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند طرف مقابل می تواند از طریق ضبط ضمانت نامه ها خسارت های خود را جبران کرده و در مقابل بی تعهدی شرکت مقابل دچار خسران و زیان نشود.

جزییات قرارداد با شرکت راه آهن دولتی آلمانی هنوز منتشر نشده است

شهریاری با تاکید بر اینکه جزییات قرارداد با شرکت راه آهن دولتی آلمانی هنوز منتشر نشده و کسی در جریان آن قرار ندارد، تصریح کرد: بررسی متن این قراردادها می تواند اظهارنظر در خصوص آن را ممکن کند.

 

راه آهن

 

وی با بیان اینکه قاعدتا عقد قراردادهای بین المللی باید به گونه ای باشد که سود و زیان دو طرف قرارداد لحاظ شده باشد، گفت: خروج شرکت راه آهن دولتی آلمانی از ایران باید مستلزم هزینه هایی باشد یعنی ممکن است بین تحریم شدن از سوی خزانه داری آمریکا و پرداخت خسارت به ایران گزینه دوم را پذیرفته و از قرارداد خارج شوند.

شرکت آلمانی باید جبران خسارت کند

شهریاری ادامه داد: اگر بدون پرداخت هیچ گونه خسارتی شرکت راه آهن آلمانی از ایران خارج شده و قرارداد را یک طرفه فسخ کرده باشد نشان از ضعف طرف ایرانی در عقد قرار داد است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل خروج شرکت راه آاهن آلمانی از ایران شاید مسامحه طرف ایرانی باشد، گفت: نباید شرکت ها به سادگی نسبت به لغو قراردادها اقدام کرده و از آن خارج شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صورت لزوم کمیسیون عمران مجلس به بررسی قراردادهای بین المللی وزارت راه و شهرسازی ورود خواهد داشت، گفت: با توجه به اهمیت موضوع بنا به صلاحدید رئیس این کمیسیون بررسی این موضوعات در کمیته های تخصصی آغاز خواهد شد.

کد خبر 100278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha