کد خبر 100286
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
افزایش ساعات اشتغال معلمان بازنشسته

پرشین خودرو: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر از افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر از افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس داد.

علی الهیار ترکمن گفت: از آنجائیکه تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می شود، با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده می شود و در تشکیل سرمایه های انسانی نقش به سزایی دارد لذا حفظ این سرمایه از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می شوند از مسیر دوره های تربیت معلم به این شغل شریف اهتمام می ورزند و به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می گذارند از این رو پس از ۳۰ سال خدمت و دقیقا در دوره ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه ای رسیده اند و در سن میانسالی بازنشسته می شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای جبران این خلاء و در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی بعمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز بکارگیری این عزیزان به میزان حداکثر ۱۴ ساعت در هفته اخذ گردید که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می شود.

وی اظهار کرد: پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته ۸ ساعت در هفته بود.

الهیار ترکمن در پایان گفت:: شرایط به سمت و سویی برود که به توان از ظرفیت بی بدیل این نسل فرهیخته بیش از پیش بهره مند شویم

کد خبر 100286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha