لغو انحصار حمل و نقل هوایی با راه اندازی قطارهای بین المللی

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: راه اندازی شبکه ریلی برای اتصال به کشورهای همجوار اقدامی در مسیر توسعه اقتصادی و ارز آوری است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ار خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به تلاش برای راه اندازی قطار تهران-آنکارا، گفت: راه اندازی شبکه ریلی برای اتصال به کشورهای همجوار اقدامی در مسیر توسعه اقتصادی و ارز آوری است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه شبکه ریلی در داخل کشور نیز هنوز در برخی مناطق از توسعه نیافته است، افزود: تسریع در اتصال شبکه ریلی در سراسر کشور می تواند صنعت گردشگری در کشور را نیز تقویت کند.

باید به سمت توسعه شبکه ریلی به دلیل ایمن بودن و به صرفه بودن آن حرکت کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه شبکه ریلی به دلیل ایمن بودن و به صرفه بودن آن حرکت کنیم، تصریح کرد: استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین جذب فاینانس خارجی توسعه این شق حمل و نقل را سرعت می بخشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با اتصال شبکه ریلی به کشورهای همجور صادرات نیز تقویت خواهد شد، گفت: وقتی هزینه جابه جایی بار و کالا با شبکه ریلی به حداقل ممکن برسد به طور حتم تمایل به استفاده از آن افزایش می یابد.

مراودات تجاری میان ایران و کشورهای دیگر باید تقویت شود

وی با بیان اینکه باید با استفاده از شبکه های حمل و نقلی مراودات تجاری میان ایران و کشورهای دیگر را تقویت کرد، افزود: علاوه بر راه اندازی قطار تهران-آنکارا باید در مسیرهای دیگر موازی تهران با کشورهای همجوار نیز این شبکه حمل و نقلی گسترش یابد.

 

قطار

 


علوی با تاکید بر اینکه با توسعه شبکه ریلی در کشور و اتصال آن به همه نقاط انحصار شبکه حمل و نقل هوایی به شدت کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: باید به سمت شبکه حمل و نقل ریلی به دلیل امنیت بالای آن و همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم.

توسعه شبکه ریلی بهبود وضعیت اقتصادی را تسریع می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از شبکه ریلی و تجهیز آن با تکنولوژی روز دنیا توانسته اند سهم بیشتری از توسعه اقتصادی را نصیب خود کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای تجهیز و همچنین اتصال شبکه ریلی به یکدیگر نیازمند منابع مالی کافی هستیم و با توجه به کمبود بودجه دولتی باید از توان بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم./

کد خبر 100319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha