هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک خودرو نداریم

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک وجود ندارد، گفت: دولت برای کالاهای استراتژیک و اساسی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخصیص داده است و گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، منصور معظمی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید هرمزگان در بندرعباس با اشاره به اینکه بعد از تحریم‌ها مشکلاتی برای صنایع به وجود آمد، افزود: برخی صنایع به علت مشکلات ارزی در تأمین مواد اولیه دچار مشکل شدند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: اثرات تصمیماتی که در شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه گرفته شد به‌تدریج در جامعه مشاهده می‌شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک مانند محصولات کشاورزی، دارو، نهاد‌ه‌ها و قطعات خودرو وجود ندارد.

معظمی اضافه کرد: سایر صنایع از محل بازار ثانویه و ارزی که از سوی صنایع پتروشیمی، فولادسازی و صنایع معدنی براساس قیمت رقابتی و به‌صورت توافقی به بازار تزریق می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد:حجم قابل‌توجهی صنایع مانند صنایع دارویی، بهداشتی و خودرو از سوی بانک مرکزی تأمین اعتبار شد و تسهیلات از بانک مرکزی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت.

معظمی در پایان اظهار کرد: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید هرمزگان مشکلات شرکت‌های کشتیرانی و نفت‌کش و مسائل صنعت دریایی بررسی شد.

 

خودرو

کد خبر 100330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha