۵۰ درصد اتوبوس‌های سامانه ۵ تهران در توقفگاه متوقف هستند

پرشین خودرو: عضو شورای شهر تهران نسبت به عدم فعالیت نیمی از اتوبوسهای سامانه ۵ اتوبوسرانی انتقاد کرد و خواستار تذکر به شهردار شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، افشین حبیب‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری به شهردار تهران گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است و برنامه‌ریزی استفاده بهینه از امکانات موجود نیز از وظایف اصلی شورای شهر و شهرداری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به بازدید اخیر خود از سامانه ۵ اتوبوسرانی تهران اشاره کرد و گفت: ۲۳ مردادماه که از سامانه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بازدیدی داشتم، مشاهده کردم که با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از تعداد ۱۲۲ دستگاه اتوبوس این سامانه با دلایل مختلف بیش از ۵۰ درصد اتوبوسهای این سامانه در توقفگاه متوقف هستند.

 

اتوبوس

 

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر ادامه داد: برای نمونه طبق مشاهداتم تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی به گفته عوامل سامانه به علت وضعیت خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه ۵ و فرسودگی قابلیت استفاده را ندارند و به مدت ۲ سال در زیر آفتاب و برف و باران قرار دارند، در حالی که کمبود اتوبوس در تمامی خطوط اتوبوسرانی شهر تهران مشهود است. همچنین با توجه به مشاهدات عینی تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس این سامانه به جهت نقص فنی در توقفگاه این سامانه متوقف بودند، علاوه بر اینها تعداد ۱۶ دستگاه نیز در قسمت تعمیرگاه این مرکز موجود بودند؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی می توان به این موضوع پی برد که عملاً ۵۰ درصد اتوبوسهای این مرکز در حال حاضر غیر فعال می باشند که می‌شد جلوی این هدر رفت امکانات و سرمایه را گرفت و همچنین موجب رضایتمندی مردم شهر تهران شد.

حبیب‌زاده گفت: تعداد ۳۳ دستگاه اتوبوس جابجایی مدارس کودکان استثنایی و معلولان متعلق به بخش خصوصی بعد از پایان سال تحصیلی در خرداد ماه تا شروع مجدد سال تحصیلی جدید بدون هیچ استفاده ای در این توقفگاه متوقف هستند که می‌توان از این ظرفیت برای تقویت و جبران کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با مدیریت صحیح استفاده کرد که متاسفانه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار منتهی به تیرماه از تعداد ۱۱۸۹ دستگاه اتوبوس تندرو، تعداد ۵۵۲ دستگاه به دلایل مختلف متوقف هستند، اظهار کرد: درخواست دارم این تذکر به شهردار تهران جهت رسیدگی و رفع این معضل و ارایه نتیجه به شورا ابلاغ شود.

کد خبر 100344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha