فقط یک درصد از سازندگان خودروهای برقی موفق هستند

پرشین خودرو: به عقیده یکی از شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی در چین، فقط یک درصد از استارتاپ‌های فعال در صنعت ساخت خودروهای برقی و الکتریکی در جهان موفق خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، یکی از مدیران شرکت NIO عنوان کرده است که بسیاری از استارتاپ هایی که در زمینه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و برقی در چین فعالیت می کنند، عملکرد موفقیت آمیزی نخواهند داشت و تنها یک درصد از آنها قادر خواهند بود از موانع و سختی های پیش روی یک شرکت سازنده خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست برقی عبور کند و به سودآوری برسند.

وی در ادامه سخنانش افزود صنعت خودروسازی، مردم و مسئولان باید با نگاهی واقع گرایانه به خودروهای برقی و الکتریکی به عاقبت استارتاپ های فعال در این حوزه نگاه کنند.

او می گوید: تجارت و کسب و کار خودروهای الکتریکی نیازمند گسترش زیرساخت های لازم بوده و ساز و کار پیچیده ای دارد که همه این موارد نیازمند سرمایه گذاری های کلانی است تا بتوانند در بازار راکد و کم فروش آن دوام بیاورند.

 

خودرو برقی

 


البته بالغ بر نیمی از خودروهای الکتریکی جهان در بازار چین به فروش می رسد بنابراین جای تعجب هم نیست که استارتاپ های متعددی بخواهند در این بازار به صورت محلی خودرو تولید کرده و به فروش برسانند و کارآفرینان نیز به دنبال جذب سرمایه های بزرگی هستند.

از طرفی دیگر، بازار چین به دلیل حضور فعالانه کارخانه های خارجی نظیر تسلاموتورز آمریکا و ب. ام.و آلمان میزبان رقابت تنگاتنگی میان استارتاپ های محلی چینی با ابرقدرت های خودروسازی در جهان است که می تواند موجب ایجاد اثرات مثبت بلندمدتی بر صنعت تولید خودروهای برقی در چین شود.

به گفته وی، جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا نیز در این خصوص تاثیر منفی بسزایی خواهد داشت به گونه ای که مانع بزرگی برای رشد اقتصاد جهانی و همچنین توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و برقی به شمار خواهد رفت.

وی تاکید کرده است که در صورت تداوم جنگ تجاری میان این دو کشور بزرگ صنعتی، فرایند تجاری سازی خودروهای الکتریکی و هوشمند نیز به تعویق خواهد افتاد و تلاش های خودروسازان جهانی برای افزایش بهره وری و ایمنی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

کد خبر 100347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha