کد خبر 100349
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
موم زنبور استرالیایی جایگزین پلاستیک می شود!

پرشین خودرو: یک شرکت نیوزلندی قصد دارد از ماده ای که زنبور استرالیایی برای خانه سازی تولید می کند، برای جایگزین پلاستیک استفاده کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، محققان معتقدند یک زنبور استرالیایی که ماده ای سلفون مانند برای ساخت خانه اش تولید می کند، وابستگی انسان به پلاستیک های یکبار مصرف را از بین می برد.

این زنبور محلی که Hyaeus nubilosus نام دارد، نیش نمی زند و در کندو زندگی نمی کند. این حشره ماده ای غیر سمی، ضدآب، مقاوم در برابر شعله و مقاوم در برابر گرما تولید می کند و با آن لانه خود را می سازد.

 

پلاستیک

 


در همین راستا Humble Bee یک شرکت بیوتکنولوژی در نیوزلند، سعی دارد با مهندسی معکوس این ماده را در مقیاس انبوه تولید کند و به عنوان جایگزین پلاستیک به کار گیرد.

ورونیکا هاروود استیونسن موسس این شرکت می گوید: ذرات پلاستیک و مواد شیمیایی به ارگانیسم ها و اکو سیستم های سراسر جهان آسیب رسانده اند. ما سعی داریم با کپی برداری از آنچه در طبیعت وجود دارد، این روند را کاهش دهیم.

می توان از این پلاستیک زیستی در صنعت هوانوردی، تولید دستگاه های الکتریکی و محصولات ساختمان سازی استفاده کرد. از آنجا که این ماده نسبت به اسید مقاوم است، می توان برای پوشش داروها نیز از آن استفاده کرد.

کد خبر 100349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha