کد خبر 100357
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مشکل صادرات مجدد خودروهای لوکس حل شد

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه مسئولیت کالاهای احتکار شده با ما نیست، گفت:‌ صادرات مجدد خودروهای لوکس مشکلاتی داشت و اکنون دو دستگاه بنز صادر شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس ، جمشید قسوریان جهرمی با اشاره به وضعیت کالاهای قاچاق و کشف انبار کالاهای احتکار شده، اظهار داشت: بر اساس قانون، کالاهایی که متروکه یا قاچاق باشند، برای تعیین تکلیف به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی سپرده می‌شوند، اما کالاهای احتکار شده به این سازمان مربوط نیست و در اختیار سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی مواد 55 و 56 برای فروش کالاهای قاچاق در داخل مشکل داشتیم و باید این کالاها صادر می‌شد، گفت: اکنون نیز برای فروش خودروهای موجود و کالاهای سرمایه‌ای استقبالی برای صادرات صورت نمی‌گیرد، چون مدل این خودروها پایین بوده، سند کمپانی و گارانتی نیز ندارد.

وی تأکید کرد: تاکنون دو دستگاه بنز صادراتی مجدد شده و 10 دستگاه دیگر نیز فروخته شده، اما صاحب کالا نتوانسته آنها را به دلیل مشکلات ذکر شده، همچنان صادر کند.

 

خودرو

 


قسوریان جهرمی در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که خودروهای فروخته شده، مجددا به داخل کشور بازنگردد، تصریح کرد: صاحب کالا باید بین 2 تا 10 برابر ارزش کالا ضمانت‌نامه بگذارد و همچنین مأمور بدرقه کالا را تا مرز مشایعت می‌کند و پس از آن نیز تأییدیه خروج از کشور اخذ شده و استعلامات گرفته می‌شود، تا بتوان ضمانت‌نامه را آزاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماشین‌های متروکه نیز سه دسته هستند، گفت: تعدادی از آنها بالای 2500 سی‌سی بوده که قابل فروش نیست و نیاز به صادرات مجدد دارد، اگر زیر 2500 سی‌سی باشد و قاچاق نباشد، برای فروش آن نیاز به حکم دادگاه است، همچنین معمولاً خودروهایی که متروکه می‌شوند یا نمی‌توانند استاندارد لازم را دریافت کنند، یا بالای 2500 سی‌سی هستند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: تاکنون نیز 2 تا 3 دستگاه از خودروهای متروکه‌ای بر اساس حکم دادگاه به فروش رسیده است و مابقی نیز مشکلات مشابه یاد شده را دارند.

کد خبر 100357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha