کد خبر 100361
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
بررسی ملاک تعیین نرخ بلیت هواپیما

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت بررسی ملاک تعیین نرخ بلیت هواپیما از سوی دستگاه های نظارتی تاکید کرد و گفت: سرعت نظارت ها و سرعت تاثیرپذیری آن در تخلفات مطلوب نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به عملکرد ایرلاین ها در ماه های اخیر، گفت: با توجه به تورمی که در بخش های مختلف وجود دارد ثبات نرخ بلیت غیرممکن بوده اما افزایش بی ضابطه آن نیز قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر نظارت دقیق و حساب شده ای بر عملکرد ایرلاین ها نباشد عملا بهانه ای به دست برخی برای افزایش بی رویه قیمت بلیت می دهد، افزود: شرکت های هواپیمایی باید تعادلی بین این عرضه و تقاضا ایجاد کنند زیرا اگر قیمت ها بیش از اندازه افزایش یابد به طور حتم بسیاری از مسافران نسبت به جابه جایی با هواپیما مردد خواهند شد.

افزایش نرخ بلیت هواپیما بخش عمده ای از تقاضا را کاهش می دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت بخش عمده ای از تقاضا از دست می رود، تصریح کرد: دستگاه نظارتی باید با بررسی ملاک قیمت گذاری ایرلاین ها روند افزایش قیمت آن ها را بررسی کنند.

آزادسازی قیمت بلیط مسافرتی
افضلی با بیان اینکه با بررسی ملاک قیمت گذاری بلیت علت افزایش نرخ ها ترجمه خواهد شد، تصریح کرد: اگر با ملاک ها افزایش معنی دار و حقیقی باشد به طور حتم مانعی برای ادامه رویه فعلی ایرلاین ها ایجاد نخواهد شد.

انتظارات شرکت های هواپیمایی و سود آن ها برای تعیین قیمتی معقول باید مدنظر باشد

وی ادامه داد: به طور حتم در بررسی نرخ بلیت هواپیما باید انتظارات شرکت های هواپیمایی و سود آن ها برای تعیین قیمتی معقول به عنوان پایه مد نظر گرفته شود، گفت: بخش دیگر اثرگذار در حوزه قیمت بلیت به بازار مربوط می شود و اگر بازار کشش این نرخ ها را داشته باشد به طور حتم آن را متعادل خواهد کرد.

 

بلیت هواپیما

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که نوسانات ارزی در تعیین نرخ بلیت هواپیما چه تاثیری داشته است، افزود: به دلیل اینکه بسیاری از تجهیزات، قطعاتی و ابزاری که سیستم هواپیمایی نیاز دارد به صورت ارزی تامین می شود قاعدتا نرخ ارز خیلی در قیمت ها تاثیر گذار است.

تاثیرپذیری شرکت های هواپیمایی از نوسانات ارزی بسیار است

افضلی با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که تاثیرپذیری بسیاری از نرخ ارز داشته بخش هواپیمایی است، تصریح کرد: در این راستا نیز سیستم نظارت دقیق باید با ارزیابی میزان تاثیرپذیری از نرخ ارز ملاک افزایش قیمت بلیت از سوی شرکت های هواپیمایی را استخراج کند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ها در حوزه بلیت هواپیما باید بر اساس نرخ ارز دریافتی تعیین شود، گفت: اگر ارز شناور مبنا و ملاک تعیین نرخ بلیت باشد در حالی که ارز دولتی ارایه می شود باید دستگاه نظارتی قوی و پای کار بوده و ملاک ها را برای تعیین نرخ بلیت بررسی کنند.

سرعت نظارت ها و تاثیرپذیری آن در تخلفات مطلوب نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سرعت نظارت ها و سرعت تاثیرپذیری آن در تخلفات مطلوب نیست، گفت: مشکلات باید سریع ارزیابی شود و نتیجه آن نیز به سرعت در بازار و کف جامعه و قیمت گذاری ها مشهود شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دستگاه نظارتی باید به صورت قوی وارد شود و در این راستا کمیسیون عمران مجلس نیز آماده همکاری با دولت بوده تا مردم در مدت کوتاهی اثرات آن را ببینند./

کد خبر 100361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha