کد خبر 100369
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
هر ساعت 850 خودرو وارد جاده چالوس می‌شود

پرشین خودرو: معاون ایمنی، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: متوسط تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان سه برابر متوسط کشوری است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، عادل منصور کیائی، امروز یکشنبه 28 مرداد در حاشیه بازدید از محور کرج _ کندوان با اشاره به سه برابر بودن میزان تردد از محورهای مواصلاتی استان و مقایسه با محورهای سایر استان‌ها گفت: متوسط تردد در محورهای سایر استان‌ها ساعتی ۵۰۰ خودرو است ولی این تردد در محورهای مواصلاتی البرز 1500 خودرو در هر ساعت است.

وی توضیح داد: در هر ساعت به طور میانگین ۸۵۰ خودرو از محور کرج _ کندوان عبور می‌کند. بدون شک این حجم بالا از تردد خودرو اقدامات خاصی برای حفظ ایمنی راه‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات نیاز دارد.

کیائی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ دوربین نظارت تصویری در محور کرج _ کندوان فعال است که ۱۲ مورد از آنها در محدوده تونل امیرکبیر و تونل کندوان قرار دارد، ادامه داد: وجود این دوربین‌های نظارت تصویری نقش بسزایی در اطلاع رسانی صحیح به شهروندان در خصوص وضعیت بار ترافیکی محور، مدیریت ترافیک، انجام اقداماتی که به ایمنی راه و کاهش تصادفات منجر می‌شود، دارد.

وی افزود: بدون شک در وقوع تصادفات موارد متعددی دخیل است و بدون اطلاعات درست، بررسی کارشناسانه و تحلیل آماری نمی‌توان اقدامات لازم برای کاهش نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان را صورت داد به همین دلیل از پلیس راه درخواست می شود مثل سایر استان‌ها اطلاعاتی مانند کروکی تصادفات را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم با استناد به آنها در بازه زمانی مناسب اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع تصادفات را انجام دهیم.

این مسئول به نصب سامانه ثبت تخلف جدید در محور کرج_ کندوان اشاره کرد و گفت: به زودی سه سامانه ثبت تخلف جدید در این محور راه اندازی می‌شود.

کیائی در ادامه به تعداد تردد شمارهای این محور اشاره و بیان کرد: در این محور ۱۲ دستگاه تردد شمار نصب شده است.

 

جاده چالوس

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز نیز گفت: محور کرج _ چالوس به واسطه حجم بالای تردد یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان است.

عباس صفری نیز در حاشیه بازدید از محور کرج-چالوس گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی برای ایمن سازی، خط کشی، تابلو زنی، رویه آسفالت و... در این محور انجام شده تا ایمنی این مسیر افزایش یابد. در این محور 6 کیلومتر تونل و 1200 متر بهمن‌گیر وجود دارد.

این مسئول توضیح داد: در این محور ۱۷۰ پل و ابرو وجود دارد که به واسطه موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی این مسیر، نقش بسزایی در جلوگیری از وقوع حوادث و تسهیل در تردد خودروها دارند.

صفری با اشاره به انجام عملیات روشنایی در این محور گفت: در مسیر این محور ۲۳ کیلومتر روشنایی ایجاد شده و علاوه بر آن چهار کیلومتر هم در داخل تونل‌ها روشنایی داریم. در حال حاضر مشغول عملیات بازنگری تونل کندوان و تونل شماره پنج این محور هستیم که به زودی به اتمام می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: با توجه با وضعیت نابسامان اقتصادی و محدودیت‌های اعتباری، انجام پروژه‌های عمرانی با مشکلات زیادی روبه روست ولی در حوزه راهداری ما تلاش داریم با همین اعتبارات محدود بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشیم. نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید و باید شرایطی ایجاد شود مردم از خدماتی که دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند مطلع شوند تا امید به جامعه بازگردد.

وی به اتمام عملیات روکش آسفالت محور نوجان چالوس اشاره کرد و گفت : بیش از ۵۰ درصد از خط کشی این محور باقی مانده که به زودی به اتمام می‌رسد.

کد خبر 100369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha