آماده باش پلیس راهور برای برگزاری نماز عید سعید قربان

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آماده باش پلیس راهور برای برگزاری نماز عید سعید قربان و سفرهای همزمان با تعطیلات پایان هفته خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات پلیس برای عید سعید قربان اظهار کرد: در پایان هفته ، عید سعید قربان را داریم که دو ماموریت ویژه را پلیس در این ایام بر عهده خواهد داشت. یکی تمهیدات ترافیکی برای برگزاری نماز عید قربان و دیگری تمهیدات ترافیکی است که در قالب طرح تابستانی برای سفرهای آخر هفته اجرا می‌شود.


وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای نماز عید سعید قربان اظهار کرد: در این زمینه تمهیدات ترافیکی و انتظامی در سراسر کشور و در اطراف محل‌های برگزاری نماز عید فطر برگزار خواهد شد و در صورت لزوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نیز به شکل موقت اعلام می‌شود.

به گفته مهری، تمهیداتی برای دسترسی به ترمینال‌ها، پایانه‌های مسافربری و ... نیز اتخاذ شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به فرا رسیدن شهریور ماه اظهار کرد: شهریور پر ترددترین و در عین حال پر تصادف‌ترین ماه سال است به طوری که در سال گذشته حدود 1700 نفر از جانباختگان حوادث رانندگی در این ماه جان خود را از دست دادند.

مهری با بیان اینکه بیشترین جانباختگان تصادفات رانندگی در شهریور ماه سال گذشته مربوط به تاریخ 23 شهریور ماه است، گفت: هر چه از نیمه دوم شهریور به پایان تابستان نزدیک می‌شویم به تبع آن تصادفات نیز افزایش می‌یابد. بنابراین لازم است که رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

نماز  عید قربان

 


وی استان‌های شمالی کشور و نیز استان خراسان رضوی را جزو پرسفرترین استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: در همین راستا پلیس تمهیدات ویژه‌ای را در شهریور ماه در این استان‌ها اجرا خواهد کرد.

مهری با تاکید بر اینکه نداشتن استراحت از جمله مهمترین علل تصادفات است که منجر به خستگی و خواب آلودگی رانندگان می‌شود گفت: درخواست من از رانندگان این است که مسیر سفر را به عنوان جزئی از سفر بدانند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حتما با توقف در حاشیه امن راه و استراحتگاه‌ها حداقل 15 دقیقه استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین علل وقوع تصادفات را نیز سرعت و سبقت غیرمجاز و نیز عدم توجه به جلو اعلام کرد و گفت: متاسفانه خستگی و خواب آلودگی راننده و سرعت و سبقت غیرمجاز با 35 درصد و عدم توجه به جلو با 38 درصد بیشترین علل وقوع حوادث را به خود اختصاص دادند.

مهری همچنین 30 کیلومتری شهرها را نقاط پرخطر از نظر تصادفات اعلام کرد و گفت: متاسفانه در تابستان امسال 65 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است. بنابراین لازم است که رانندگان حتما موارد لازم را در این زمینه رعایت کنند.

کد خبر 100389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha