کد خبر 100397
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
سقف تولید بنزین به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنفی صنعت پالایش کشور : با افتتاح فاز ۳ پالایشگاه خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر دیگر بر میزان تولیدات کشور افزوده و طی ۳ ماه آینده بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر تولید بنزین خواهیم داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از واحد مرکزی خبر، ناصر عاشوری در گفتگوی اختصاصی  افزود: ایران با تولید بالای 90 میلیون لیتر بنزین در روز می تواند خودکفا شود.
وی با اشاره به اعمال تحریم های نفتی از ماه های آینده، ادامه داد: یک بخش فروش نفت خام به کشورهایی چون چین، هند، ژاپن و دیگر کشورها است که آمریکایی ها درصدد هستند که فروش نفت ایران را به حداقل برسانند.اما در بخش فراورده از جمله بنزین با توجه به اینکه مواد اولیه نفت خام در کشور وجود دارد و فرآیند تولید در 10 پالایشگاه بزرگ اجرایی می شود، هیچ مشکلی در این زمینه نداریم .

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افتتاح فاز 3 پالایشگاه خلیج فارس 12 میلیون لیتر دیگر بر میزان تولیدات کشور افزوده می شود، گفت: طی 3 ماه آینده بیش از 100 میلیون لیتر تولید بنزین خواهیم داشت که مصرف ما در طول سال روزانه این رقم نیست و در طول ماه حدود 80 میلیون لیتر روزانه بنزین مصرف می شود و در فصول مختلف همانند نوروز و یا تعطیلات تابستانی ممکن است تا 110 میلیون لیتر در روز برسد.

 

تولید بنزین

 

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه داران کشور با تاکید بر اینکه با توجه به وجود مسابقه ای بین مصرف و تولید بنزین برنامه ای برای صادرات بنزین نداریم، ادامه داد: توصیه ما این است که دولت و مجلس در خصوص تولید خودروهای کم مصرف اقدام کند تا این مسابقه پایان یابد و مصرف کشور بر تولید فائق نیاید بلکه تولید بر مصرف پیروز شود.
وی تاکید کرد: بعید است که در خصوص افزایش قیمت بنزین امسال ازجانب دولت و مجلس تصمیمی اتخاذ شود.
عاشوری با بیان اینکه تولید بنزین سوپر و برخی از مواد دیگر در برخی از پالایشگاه ها کاهش یافته به دلیل اینکه پالایشگاه ها بتوانند سوخت کشور را تامین کنند، اظهار داشت: این مشکل به زودی حل می شود و فضایی که دو هفته گذشته در شمال کشور ایجاد شد، مشکل کمبود بنزین نبوده بلکه در توزیع و حمل و نقل بنزین مشکل ایجاد شده بود، بنابراین مردم نباید به هیچ وجه نگران باشند چرا که در زمان تحریم ها در حوزه سوخت به ویژه بنزین هیچ مشکلی وجود ندارد.
رئیس انجمن صنفی پالایشگاه داران کشور همچنین تصریح کرد: بنزین های تولیدی کشور یورو 4 و یورو 5 است و هیچ مشکلی از لحاظ کیفی ندارد.

کد خبر 100397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha