ایتالیا کمک ۵۰۰ میلیون یورویی سازنده پل جنووا را نپذیرفت

پرشین خودرو: دولت ایتالیا پیشنهاد شرکت "اتوستراد پر لیتالیا"، سازنده پل بزرگراه جنووا برای پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو کمک به بازماندگان حادثه را نپذیرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، سازنده پل بزرگراه جنووا را مسئول سانحه می‌داند.

دولت ایتالیا پس از ریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنووای این کشور از پذیرش ۵۰۰ میلیون یورو کمک پیشنهادی شرکت "اتوستراد پر لیتالیا"، سازنده پل بزرگراه سر باز زد.

لوییجی دی‌مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا در این باره در صفحه فیس بوک خود نوشت: دولت از شرکت اتوستراد پر لیتالیا "صدقه" دریافت نخواهد کرد. معاون نخست‌وزیر ایتالیا این شرکت را مسئول سانحه می داند.

دی‌مایو گفته است: این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌ درستی انجام نشده بود.

او خواستار لغو پروانه فعالیت این شرکت شده و اقدامات لازم را در این جهت به جریان انداخته است. دی‌مایو خواستار پرداخت کلیه خسارت‌ها شده و گفته است در این باره معامله‌ای انجام نخواهد شد.

به گزارش دویچه وله، شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" اعلام کرده که حاضر است طی هشت ماه پل جدیدی در همین منطقه بسازد. این شرکت همچنین گفته است که ۵۰۰ میلیون یورو برای بازماندگان این حادثه و کسانی که در پی این حادثه خانه‌های خود را از دست داده‌اند اختصاص داده است.

شناسایی آخرین قربانیان ریزش پل در ایتالیا

نیروهای امداد و نجات ایتالیا از کشف سه جسد دیگر در میان آوارهای به جا مانده از ریزش این پل خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، با کشف سه جسد دیگر از قربانیان حادثه ریزش پل در شهر جنووا شمار تلفات این حادثه به ۴۳ تن افزایش پیدا کرد.

نیروهای امداد و نجات ایتالیا با بیان اینکه اجساد این سه عضو خانواده داخل خودرو و در میان آوار پیدا شده، اظهار داشتند: آنان آخرین افرادی بودند که در این حادثه مفقود شده بودند.

 

پل ایتالیا

 

بخشی از سازه این پل در حالی از ارتفاع ۴۵ متری ریزش کرد که چندین خودرو در ساعت اوج ترافیک روی آن در حال رفت و آمد بودند.

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که ۱۳ نفر از کشتگان این حادثه خارجی بوده‌اند. بسیاری از مجروحان هنوز در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

حضور صدها نفر در مراسم سوگواری

در مراسم سوگواری برای قربانیان این حادثه در روز شنبه گذشته (۱۸ اوت) صدها نفر شرکت کردند.

سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، پس از مراسم سوگواری از این حادثه به عنوان "یک تراژدی غیرقابل قبول" نام برد.

او گفت خواهد کوشید تا تحقیقات در این باره ادامه یابد و مسئولان این حادثه مجازات شوند. دولت ایتالیا اعلام کرده است که ۵/ ۲۸ میلیون یوروی دیگر، علاوه بر پنج میلیون یورویی که روز چهارشنبه (۱۵ اوت) تعیین شده بود، به کمک‌های عاجل در ارتباط با این حادثه خواهد افزود.

هنوز دلیل اصلی ریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنووای ایتالیا روشن نشده است. شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" که حدود سه هزار کیلومتر اتوبان را در ایتالیا نظارت می‌کند، هنوز حاضر نشده دلایل ریزش پل را اعلام کند.

این شرکت اعلام کرده که عملیات بازرسی پل را طبق مقررات، هر سه‌ماه یک‌بار انجام می‌داده و علاوه بر این با کمک دستگاه‌های بسیار تخصصی آزمایش‌های اضافی نیز انجام می‌شده است.

کد خبر 100399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha